سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۷:۰۹ ب.ظ چاپ مطلب
مدیرعامل موسسه «بهمن سبز»:

سینماهای حوزه هنری بیشتر می‌شود/ نهضت بازسازی سینماها وارد فاز تازه‌ای شده است

kazemi-safar

محمود کاظمی مدیر عامل موسسه «بهمن سبز» با اشاره به افزایش تعداد سینماهای حوزه هنری، تاکید کرد با وجود مشکلات اقتصادی نهضت سینماسازی در سراسر کشور ادامه می‌یابد.

به گزارش سوره سینما، محمود کاظمی گفت: از اوایل سال ۹۸ سفرهای مختلفی به شهرهای ایران داشتیم، قرار است سالن‌هایی که متعلق به سازمان تبلیغات اسلامی بوده، به حوزه هنری واگذار شود تا در قالب سینما فعالیت کنند. ابتدای سال به سیستان و بلوچستان سفر کردیم و اخیرا به غرب کشور رفتیم.

وی ادامه داد: بعضی از سالن‌ها، کیفیت مناسب و مطلوبی دارند، اما سینما نیستند. بعضی دیگر نیازمند بودجه و توجه بیشتری هستند تا به سینمای واقعی تبدیل شوند. بسیاری از شهرهای غرب کشور متاسفانه هنوز سینما ندارند. کامیاران، روانسر، مهاباد و … از جمله این شهرها هستند که سازمان تبلیغات در آنها سالن دارد و ما مصمم هستیم، با یاری خداوند و حمایت مدیران محترم حوزه هنری این سالن‌ها را به سینما تبدیل کنیم.

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سنندج با رئیس حوزه هنری آقای امین مرادی و آقای بهمن مرادنیا استاندار کردستان جلسه و دیدار و گفت و گو داشتیم، درباره ظرفیت‌های این استان، مشکلات و اولویت‌های حوزه هنری برای سینماسازی، تجهیز سینماها و سینماداری صحبت کردیم. امیدواریم در سقز، مانند بیجار، صاحب یک سینمای مجهز و مطلوب برای خانواده‌ها شویم.

مدیر عامل موسسه بهمن سبز ادامه داد: آنچه حوزه هنری در پنج سال اخیر انجام داده، مصداق کامل یک حرکت جهادی در راستای خدمت رسانی به مردم سراسر ایران بوده است. ما در بسیاری از شهرهای فاقد سینما و شهرهای کوچک دست به سینماسازی و بازسازی زده‌ایم. عملکرد حوزه هنری در این زمینه، با هیچ نهاد دولتی و بخش خصوصی قابل قیاس نیست. بخش خصوصی به دلیل منفعت مالی، بیشترین تمرکز خود را روی شهرهای بزرگ گذاشته و به سودآوری فکر می‌کند.

کاظمی در بخشی از سخنانش با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: با وجود تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی، سینماداری یک حرفه گران شده. اما حوزه هنری مصمم است در سال ۹۸ هم بر مشکلات چیره شود و ناوگان نمایشی خود را غنی‌تر و قوی‌تر کند. امیدواریم بتوانیم در شهرهای سقز، مهاباد، روانسر، سردشت سالن‌هایی استاندارد و مطلوب بسازیم. هدف گذاری ما این است که روزی حوزه هنری در همه شهرهای ایران، صاحب سینماهایی باکیفیت بالا و استاندارد باشد. این زنجیره سینمایی در خدمت سینمای خانواده و آثار انقلابی و باارزشی است که قطعا مخاطبان قابل توجهی دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>