سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

مراسم شب سینمای مسعود کیمیایی در تورنتو برگزار می‌شود

shabe masood kimiaee

مستند «قهرمان آخر» روز چهارم خرداد و در کشور کانادا در قالب برنامه شب سینمای مسعود کیمیایی به نمایش در می‌آید.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاور رسانه‌ای مستند «قهرمان آخر»، شنبه (چهار خردادماه) از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰ در بنیاد پریا تورنتو برنامه‌ای با عنوان شب سینمای مسعود کیمیایی در کشور کانادا به همت گروه هنری موج نو با مدیریت عارف محمدی برگزار خواهد شد. در این برنامه ابتدا مستند «قهرمان آخر» ساخته جواد طوسی و با سرمایه‌گذاری رضا اصفهانی‌زاده به نمایش در خواهد آمد و پس از آن در نشستی با حضور محمدمهدی دادگو (تهیه کننده سینما و تلویزیون)، حسین معززی‌نیا (منتقد، نویسنده و مدرس سینما) و عارف محمدی (منتقد و مستندساز و مجری برنامه) پیرامون موج نو در سینمای ایران، سینمای کیمیایی و نقش آثار او در تاریخ سینمای ایران صحبت خواهد شد.

زمانی که سینمای ایران هنرپیشه محور بود و توده مردم فیلم های ایرانی را با نام ستارگانی چون ناصر ملک مطیعی، فردین، شهین و ویدا قهرمانی می شناختند، در اواسط دهه ۴۰ فیلمی به نام «قیصر» توسط جوانی ۲۵ ساله روی پرده های سینما رفت که با استقبال بی نظیری روبرو شد و این فیلمساز پدیده ای شد تا مردم از آن به بعد به اهمیت نام کارگردان در سینمای ایران پی ببرند. این جوان مسعود کیمیایی بود که نامش با قیصر در جریان موج نو در سینمای ایران رقم خورد و پس از آن بیشتر کارهایش در حافظه تاریخی سینمای ایران ماندگار شد.

«رضا موتوری»، «داش آکل»، «بلوچ»، «خاک»، «غزل»، «سفر سنگ» و «گوزن ها» که این آخری تا به امروز یکی از محبوب ترین فیلم های غالب منتقدان، سینما دوستان حرفه ای و عامه مردم بوده است. درباره سینمای کیمیایی قبل و بعد از انقلاب («دندان مار»، «تیغ و ابریشم»، «سرب»، «گروهبان»، «ردپای گرگ» و…) بسیار سخن می توان گفت.

روزبه روحی پور تدوینگر و ستار اورکی سازنده موسیقی متن فیلم مستند «قهرمان آخر» هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>