سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۴۰ ب.ظ چاپ مطلب
بازگشت کارگردان «مختارنامه» به سال‌های گذشته/

میرباقری: امیدوارم مردم از خرید «شاه‌گوش» پشیمان نشوند

Mirbagheri

داوود میرباقری تاکید کرد امیدوار است مردم از خریدن مجموعه «شاه‌گوش» پشیمان نشوند.

داوود میرباقری تاکید کرد امیدوار است مردم از خریدن مجموعه «شاه‌گوش» پشیمان نشوند.

سوره سینما- در بخش اول مراسم خبری «شاه‌گوش» داوود میرباقری کارگردان این مجموعه درباره ویژگی‌های این مجموعه صحبت کرد. میرباقری بحث را با حضور در پروژه ای برای شبکه نمایش خانگی شروع کرد: بعد از تجربه ۱۰ سال با مجموعه تاریخی مختارنامه دوست داشتم ارجاعی به گذشته خود داشته باشم. زمان نمایش‌های دندون طلا، عشق آباد، زن کشی و در ادامه این نوع فعالیت‎ها فیلم سینمایی «آدم برفی» را کار کردم و زمان آن رسیده به گذشته‌ام برگردم. هر جا احساس می‎کنم کم می‌آورم، ارجاعی به حال و هوای نمایشی خود دارم. قصه شاه گوش هم جنبه نمایشی داشت و می خواستم روی آن متمرکز شوم. هنوز برای داوری و قضاوت درباره این کار زود است، امیدوارم حاصل همکاری من با دوستان عزیزم در این مجموعه همانطور که تئاتر مرا سر کیف می‌آورد حال و هوای خوبی در من به وجود بیاورد. دوست داشتم کاری در حال و هوای نمایش «دندون طلا» بسازم و تمام تلاشم این است کار بامزه‌ای که در عین حال حرفی برای گفتن داشته باشد، انجام دهم.

عبدالله اسکندری طراح گریم مجموعه درباره همکاری خود با میرباقری گفت: من از زمان سریال امام علی (ع) در خدمت استاد میرباقری بوده‌ام. اخلاق او در ساخت آثارش در اعتماد به متخصص برایم خیلی مهم است. او دست متخصص را باز می‌گذارد و خلاقیت را از فرد نمی‎گیرد. نوع نگاه او به مقوله گریم را هم دوست دارم. در بیشتر آثار او از زمان نگارش در کنار ایشان هستم. میرباقری زمانی که شروع به نوشتن می‎کند، آدم‎هایی را می‎نویسد که آنها را می‎شناسد و مرا برای درآوردن آن کاراکتر هدایت می‎کند و بعد که به کار اعتماد کرد، رهایم می‎کند.

میرباقری در ادامه صحبت اسکندری گفت: عبدالله اسکندری اولین کسی است که هر نوشته ام را می‌خواند. به او اعتقاد دارم و عکس العملش برایم مهم است. اگر کاری را برایش خواندم و او بی تفاوت باشد، می‌فهمم آن کار به درد نمی‏‌خورد اما اگر خوشش بیاید می‎دانم که آن کار می‎گیرد. او علاوه بر همکار یکی از نزدیکترین دوستان من است.بخش عظیمی از تاریخ سینما را باید به نام اسکندری ثبت کنیم. حضور پررنگ او در فضای هنری عیار کارنامه‌اش را نشان می‌دهد.

عظیم جوانروح مدیر فیلمبرداری مجموعه هم چند دقیقه برای حضار صحبت کرد: بعد از مختارنامه سناریوهای زیادی به من پیشنهاد شد اما دیگر سن و جسمم اجازه هر کاری را به من نمی‌دهد. اما وقتی فیلمنامه شاه گوش را خواندم احساس کردم حتما باید در این کار باشم. واقعا خوشحالم که اکنون وارد حوزه خاصی شده‎ایم که مشتری مداری تلقی می‎شود. یعنی دیگر اینکه مشتری کار را می‌پسندد یا خیر ملاک است و اگر پسند او بود کار ادامه پیدا می‎کند.

میرباقری در بخش دیگری از سخنانش به بازیگرانش اشاره کرد و گفت: من با برخی از دوستان برای اولین بار در این سریال همکاری می‏‌کنم. خانم‌ها مرجانه گلچین و طناز طباطبایی، محسن تنابنده و… من با بروبچه های بازیگر دوست هستم و اینطور نیست که رابطه کارگردان و بازیگری بینمان باشد، ما با هم دوست هستیم. زمانی که کار می‏‌کنم دوست دارم این دوستان کنارم باشند.

وی ادامه داد: جمله‎ای از من منتشر شده که شاید سوء تفاهم به وجود بیاورد، این که من آمده‎ام تا کیفیت آثار در حوزه آثار خانگی متحول شود. این حرف خیلی بزرگی است که من باید بابتش جواب بدهم. در هر حال نهایت تلاشم را می‎کنم تا کاری ارائه کنم که مردم با آن ارتباط برقرار کنند؛ رسیدن به چنین نتیجه‎ای حس بسیار خوبی دارد. در دوره سختی کار می کنیم که با گذشته فرق دارد، زمان «امام علی» تنها سه شبکه داشتیم اما الان شرایط رقابت سخت شده است. «مختارنامه» موفق‎تر از «امام علی» (ع) است. اما برخی از دوستان کم لطفی می‎کنند. ‌باید شرایط را سنجید و بعد قضاوت کرد.

این کارگردان باسابقه ابراز امیدواری کرد «شاه گوش» مجموعه‌ای شود که خریدارانش از تهیه آن پشیمان نشوند.‌


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>