سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ خرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۹ ق.ظ چاپ مطلب

بالا بردن ظرفیت نمایشی کشور/ یادداشت مدیرعامل «بهمن سبز»

kazemi

استفاده از سالن‌های سازمان تبلیغات، گام بزرگ دیگری برای حوزه هنری و بهمن سبز است تا در رقابت با بخش خصوصی و سایر نهادها و ارگان‌ها، حضوری پررنگ در فضای سینما داشته و مخاطب جذب کنند.

سوره سینمامحمود کاظمی : از آغاز سال ۹۸ تاکنون در سفرهایی که به استان‌های مختلف داشته‌ام، وضعیت سالن‌های سازمان تبلیغات اسلامی را بررسی کرده‌ام. سالن‌هایی که قرار است به صورت سینما فعالیتشان را به شکلی جدی آغاز کنند. سفر به شهرهایی در جنوب و غرب ایران، مناطقی از شمال و مرکز داشته ام، به شهرها و مراکز استانی که فاقد سینما هستند. این سفرها و مشاهدات یادآور این موضوع بود که با وجود گسترش صنعت سینماداری و ساخت پردیس‌های متعدد در سراسر ایران، وضعیت نمایشی چقدر کم و کاستی دارد و تعداد سالن مناسب برای فیلم دیدن چقدر اندک است.

مردم به ویژه جوانان نیازمند فضاهایی فرهنگی، هنری امن و خانوادگی هستند. در سال‌های اخیر، حوزه هنری به کمک سینمای ایران آمده و سالن‌های بسیاری را مجهز کرده و سینماهایی جدید در شهرهای بزرگ و کوچک ساخته است. استفاده از سالن‌های سازمان تبلیغات، گام بزرگ دیگری برای حوزه هنری و بهمن سبز است تا در رقابت با بخش خصوصی و سایر نهادها و ارگان‌ها، حضوری پررنگ در فضای سینما داشته و مخاطب جذب کنند. برایمان مهم است که مردم شهرهای فاقد سینما، از طریق این سالن‌ها فرصت فیلم دیدن به دست بیاورند. اگرچه با وجود شرایط اقتصادی و تحریم‌ها، ساخت و ساز و تجهیز سینماها دشوار است، اما امیدوارم این وظیفه خطیر را با عزمی جدی و همراهی شما در همه استان‌ها به انجام برسانیم و به لطف خداوند در پایان امسال، آماری درخشان از افزایش سالن‌های حوزه هنری و رشد مخاطب این سالن‌ها ارائه کنیم.

در ماه رمضان هستیم، امید که طاعات و عبادات همه ما مورد قبول درگاه حق تعالی باشد. ماه رمضان برای ما، همواره پر از تب و تاب بوده است. متاسفانه، امسال بر خلاف سال‌های پیش تعداد آثار جذابی که روی پرده رفته اندک است. پس از موفقیت اکران نوروز، فعلا اکران ماه رمضان امیدوار کننده نبوده و بسیاری به اکران عید فطر چشم دوخته‌اند تا دوباره شاهد رشد فروش باشند. با توجه به شرایط اجتماعی، موفقیت سریال‌های رمضانی امسال و ضعیف بودن فیلم‌ها با سعی و تلاش و برنامه‌ریزی روی سانس‌ها و استفاده از امتیاز بلیت نیم بها می‌توان فضا را مدیریت کرد تا به اکران عید فطر رسید. در این روزها، که جامعه درگیر اخبار منفی و تلخ است، شاد کردن مردم و فراهم کردن اوقاتی خوش برای آنها خدمتی بزرگ است، بکوشیم با هوشمندی، درایت و احساس مسئولیت، زمان بیشتری در سینمایمان به خدمت گزاری اختصاص دهیم، میزبان روزه‌داران باشیم و اجازه ندهیم چراغ سینماها با کاهش فروش و افت مخاطب رو به خاموشی بگذارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>