سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۵:۱۷ ب.ظ چاپ مطلب

فیلم مستند «آشنگ» و دریافت یک جایزه بین‌المللی از آمریکا

ashang

فیلم مستند «آشنگ» جایزه بهترین فیلم‌برداری را در جشنواره بین‌المللی Dox on the Fox آمریکا از آن خود کرد.

به گزارش سوره سینما، زانیار لطفی، فیلم‌ساز کردستانی، جایزه بهترین فیلم‌برداری فیلم مستند «آشنگ» را در جشنواره بین‌المللی Dox on the Fox آمریکا از آن خود کرد.

فیلم مستند «آشنگ» به کارگردانی محمدصادق اسماعیلی درباره تعدادی زن است که در روستای مرزی ایران و پاکستان زندگی می‌کنند و همسرانشان به سودای یک زندگی اندکی آرام‌تر فریب قاچاقچیان را خورده و مواد مخدری را جابه‌جا کرده‌اند، اما به دام افتاده و محکوم به حبس ابد هستند و این زنان به تنهایی بار سنگین زندگی در آن منطقه محروم را به دوش می‌کشند.

فیلم «آشنگ» علاوه بر کسب عنوان بهترین فیلم‌برداری، جایزه بهترین فیلم این جشنواره را نیز از آن خود کرد.

این مستند ۳۰ دقیقه‌ای در جنوب شرق کرمان فیلم‌برداری شده است و در تولید علاوه بر زانیار لطفی به عنوان مدیر تصویربرداری، صدابردار: میثم شفیعی، تدوینگر: دانا کریم‌، صداگذار: حسین قورچیان، مدیر تولید: عارفه رضامند‌ پارسائی، عکاس: یاسمین مولایی در کنار کارگردان محمد صادق اسماعیلی فعالیت داشته‌اند.

جشنواره Dox on the Fox، آوریل ۲۰۱۹ در شهر باتیویا ایالت ایلینوی برگزار شد و «آشنگ» به نمایندگی از ایران در این رویداد حضور داشت.

زانیار لطفی، متولد ۱۳۶۰ سنندج، فارغ‌التحصیل کارشناسی سینما (گرایش تدوین) دانشجوی ممتاز با رتبه عالی و کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه هنر تهران است. وی که مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان کردستان بوده، به عنوان مدرس رشته فیلم‌سازی دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر سروش و دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد بازرگانی سنندج و حوزه هنری استان کردستان و انجمن سینمای جوانان ایران دفتر سنندج مشغول به فعالیت است و در سال ۹۷ به عنوان مدرس نمونه دانشگاه جامع علمی کاربردی فرهنگ و هنر سروش انتخاب شد.

تصویربرداری بیش از ۵۰ فیلم کوتاه مستند، داستانی و تله تئاتر از سال ۱۳۸۴ تاکنون و همکاری با شبکه‌های برون‌مرزی الکوثر، العالم و سحر به عنوان تصویربردار و تدوینگر از سال ۱۳۸۹ تاکنون در کنار مدیر تصویربرداری و کارگردان تلویزیونی بیش از ۳۰ برنامه مولتی کم و ترکیبی و تدوین بیش از ۴۰ فیلم کوتاه و بلند مستند، داستانی، تله تئاتر، سریال، تیزر و برنامه‌های ترکیبی تلویزیون بخشی از فعالیت‌های هنری این هنرمند فیلم‌ساز محسوب می‌شود.

ساخت و کارگردانی چهار فیلم کوتاه داستانی: نیمکت، آرامش در حضور دیگران، اندک جایی برای زیستن، لانک، نهست و دو فیلم مستندخواهر غریب و پوش کشی، انیمیشن بادبادک، از دیگر سوابق هنری وی محسوب می‌شود. لطفی عناوین مختلفی را از جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی از آن خود کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>