سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ خرداد ۱۳۹۸ در ۶:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
در قسمت ۲۱ برنامه «هزار راه نرفته» بررسی می‌شود:

مهاجرت و ازدواج، تحلیل هزینه و فایده

1000Rahe-Nafteh

صحبت‌های زوجی که مهاجرت را در بستر انتخاب همسر محک می‌زنند و با تحلیل هزینه-فایده این گام بزرگ، چالش‌های آن را هویدا می‌سازند در برنامه «هزار راه نرفته» بررسی می‌شود.

سوره سینما – جوامع امروز با سرعت بیشتری شاهد تغییرات بزرگ است. سازگاری افراد نسبت به این تغییرات افزایش یافته و در بستر جهانی شدن، مرزهای جغرافیایی کمرنگ شده‌اند. با این حال، جابه‌جایی‌های عمده، تنش‌های خاص خود را دارد. قرآن کریم به صراحت پیروان شرع مقدس را با در نظر گرفتن ملاحظات اخلاقی، انسانی و دینی به مهاجرت فرامی‌خواند. اما آنچه که در اتاق‌های روان‌درمانی و مشاوره‌های زناشویی می‌شنویم، ابعادی را از مهاجرت به رخ می‌کشند که با مفاهیم اولیه و ضرورت‌های همان مهاجرت توصیه شده، در تناقض است.

وقتی تنش، درگیری، استرس و فشارهای روانی در سایه مهاجرت‌هایی که در این دوره رواج یافته است مورد بررسی قرار می‌گیرد، چندان سخنی از استدلال‌های منطقی شنیده نمی‌شود. گویی یک فرار از موقعیت فعلی، جایگزین حل مسئله و توانمندسازی فردی برای زندگی بهتر شده است.

موضوع این هفته «هزار راه نرفته» بر آسیب‌شناسی مهاجرت به عنوان ملاک ازدواج و همچنین عارضه‌یابی آن در مسیر پس از ازدواج تمرکز دارد. قسمت پیشین این برنامه با استناد به نظرات کارشناسی دکتر موتابی و دکتر صادقی، خط قرمزهای روشنی را ترسیم کردند.

قسمت ۲۱ برنامه «هزار راه نرفته» از جنس دیگری است. این بار پای صحبت‌های زوجی می‌نشینیم که مهاجرت را در بستر انتخاب همسر محک می‌زنند و با تحلیل هزینه-فایده این گام بزرگ، چالش‌های آن را هویدا می‌سازند. همراهان همیشگی «هزار راه نرفته»، می‌توانند از ساعت ۱۹:۳۰ این قسمت از برنامه را در شبکه دو سیما، تماشا کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>