سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۱۱ ب.ظ چاپ مطلب
کارگردان مجموعه شب‌های قدر:

می‌خواستم «بوی باران» به خاطرات مردم نزدیک باشد

booye-baran

نویسنده و کارگردان «بوی باران» که برای شب‌های قدر آماده شده تاکید کرد قصد داشته این مجموعه به خاطره‌های دور مردم نزدیک باشد.

نویسنده و کارگردان «بوی باران» که برای شب‌های قدر آماده شده تاکید کرد قصد داشته این مجموعه به خاطره‌های دور مردم نزدیک باشد.

حسین تبریزی به سوره سینما گفت: تصویربرداری این سریال از ۳ ماه قبل آغاز شد و حدود ۵۰ روز طول کشید. من قبلا تجربه ساخت مینی سریال با محوریت شب‌های قدر را برای شبکه دو داشتم. سریالی به نام «قسم» که دو سال قبل پخش شد. امسال هم وقتی شبکه برای کار به من پیشنهاد داد، طرحم را ارائه دادم و بعد شروع به تولید کردم.

وی در ادامه درباره چگونگی شکل گیری این طرح در ذهن خود افزود: همه ما تجربه هایی ملموس از زندگی داریم و من تلاش کردم متن را به گونه ای بنویسم که برگرفته از اتفاق‌های اطراف باشد. با توجه به اینکه محوریت این مینی سریال دوران دفاع مقدس بود، می خواستم صحنه به خاطرات مردم نزدیک باشد و نمی‌دانم تا چه حد موفق عمل کرده ام.

حسین تبریزی در پاسخ به این سوال که چه میزان استقبال برای سریال خود پیش‌بینی می‌کند، توضیح داد: گوشه ای از تاریخ مردم ما جنگ است و این موضوعی نیست که فراموش شدنی باشد. احترام به قهرمانان جنگ در قلب همه مردم جریان دارد. تجربه من می‌گوید مردم از این آثار استقبال می‌کنند و همیشه دستمایه قرار دادن این مضمون برای من جذاب بوده است. من هرگز نخواستم تلخی جنگ را به نمایش بگذارم و همیشه به نشان دادن آدم های این اتفاق و به تصویر کشیدن روحیات آنان تاکید داشته ام.

«بوی باران» از امشب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو پخش می‌شود و داستان افرادی در یک بیمارستان را روایت می‌کند که سر از زندگی یک جانباز در می‌آورند. کامبیز دیرباز، پژمان بازغی و مونا فرجاد از بازیگران این سریال هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>