سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

باید برای احیای پردیس‌های سینمایی در کنار حوزه هنری قرار گیریم

saeedi

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: متولیان و مسئولان نهادهای فرهنگی و هنری برای احیای پردیس‌های سینمایی باید با حوزه هنری همکاری کنند.

به گزارش سوره سینما، محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از پردیس فرهنگی سینمایی قدس حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: سرانه فرهنگ در کشور به طور بسیار محسوسی پایین بوده و در بودجه کل کشور نیز رقم بسیار ناچیزی به این حوزه اختصاص می‌یابد.

وی افزود: مهم‌ترین نکته فراموش شده در کشور عدم توجه کافی به حوزه فرهنگ است که زیربنای تمام امور بوده و برای ارتقای آن باید گام‌های اساسی برداشته شود.

سعیدی با تأکید بر احیای پردیس‌های سینمایی در کشور، اظهار کرد: متولیان و مسئولان نهادهای فرهنگی و هنری برای احیای پردیس‌های سینمایی باید با حوزه هنری همکاری کنند.

نماینده مردم تبریز، با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در حوزه فرهنگ و هنر دارای پیشینه ارزشمند و قابلیت‌های زیادی است، بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بالقوه حوزه هنری استان در این حوزه تأکید کرد.

وی با بیان اینکه از ورود بخش خصوصی به بحث سینماداری در این استان استقبال می‌کنیم، ادامه داد: امیدواریم در کنار ورود بخش خصوصی به این زمینه، با اختصاص بودجه فرهنگی، شاهد ایجاد زیرساخت های فرهنگی بیشتری در استان شویم.

سیدمحمدحسین بلاغی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به عملکرد حوزه هنری استان در بخش فرهنگ اظهار کرد: تاکنون برنامه های متعددی در بخش های مختلف در حوزه فرهنگ برگزار شده و چندین کتاب و فیلم نیز تهیه و رونمایی شده است.

balaghi-saeedi

در ادامه، محمداسماعیل سعیدی با بیان اینکه باید ورود جدی به بحث احیای پردیس های سینمایی صورت گیرد، اظهار کرد: این مسئله بحث مهمی است و باید در احیای پردیس های سینمایی در کنار حوزه هنری قرار گیریم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه سرانه فرهنگ در کشور به طور بسیارمحسوسی پایین است و حتی در بودجه کل کشور نیز  از رقم بسیار ناچیزی برخوردار است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه تأکید کرد: مهم ترین نکته فراموش شده در کشور عدم توجه کافی به مسئله فرهنگ است که زیربنای تمام امور در کشور است و باید در جهت ارتقای فرهنگ در کشور بسیار تلاش کرد.

محمداسماعیل سعیدی همچنین در ادامه، ضمن بازدید از پردیس فرهنگی سینمایی پردیس قدس، از عملکرد حوزه هنری استان هم در زمینه عمرانی و هم در زمینه فرهنگی تقدیر و قدردانی کرد و گفت: ظرفیت حوزه هنری آذربایجان‌شرقی در وادی فرهنگ ستودنی است.

بلاغی با اشاره به بازسازی پردیس فرهنگی سینمایی قدس تبریز از سوی حوزه هنری استان گفت: این پردیس در مدت کمتر از ۳ سال بازسازی شده و پس از بازسازی مورد استقبال مردم و علاقه مندان سینما برای تماشای فیلم قرار گرفت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>