سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
محسن مومنی‌شریف:

از بیان آرمان‌های خود نترسیم/ لزوم قهرمان‌پروری و معرفی شخصیت‌های تاریخی با ابزار سینما

momeni

رئیس حوزه هنری در سی‌وهفتمین نشست روسای مراکز استانی گفت: ما از بیان آرمان‌های خود نباید ترسی داشته باشیم و ضمن قهرمان پروری و معرفی شخصیت‌های تاریخی تاثیرگذار در جامعه، از ابزار سینما یا پویانمایی بیش از سایر هنرها بهره بگیریم.

به گزارش سوره سینما، سی‌وهفتمین نشست روسای مراکز استانی حوزه هنری با حضور رئیس حوزه هنری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و روسای حوزه‌های هنری انقلاب اسلامی استان‌های گیلان و آذربایجان غربی ۲۳ تیرماه در ارومیه برگزار شد.

تصویرسازی هنری از آینده در راستای بیانیه گام دوم انقلاب

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در سی‌وهفتمین نشست روسای مراکز استانی حوزه هنری در ارومیه بر تصویرسازی هنری از آینده کشور در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد.

محسن مومنی شریف در ادامه سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: هر دولتی اگر نسبت به آینده خود ذهنیت و برنامه‌ای نداشته باشد دچار توقف رشد در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌شود و بیگانگان بر آن‌ها تسلط می یابند.

مومنی شریف افزود: ارائه تصویر مطلوب از آینده نیاز به شناخت دقیق گذشته دارد و توجه به گذشته از موارد اصلی موفقیت در آینده است؛ طوری که تولید و توزیع محصولات هنری آینده‌ساز با استفاده از روایات گذشته با تجسم آینده خصوصا برای قشر جوان جامعه در کنار پرورش هنرمندان متعهد از وظایف اصلی حوزه هنری در گام دوم انقلاب است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در بخشی از سخنان خود ارائه تصویری امیدبخش از آینده را از وظایف اصلی هنرمندان در اصل حاضر عنوان کرد و با اشاره به موفقیت کشورهای اروپایی در سازندگی کشورهایشان بعد از جنگ جهانی دوم اظهار داشت: هنرمندان برای موفقیت در تاثیرگذاری تولیدات خود لازم است به سنت های الهی توجه خاص داشته باشند و با شناخت کافی از تاریخ ایران و خصایص ملت، به مردم‌شناسی علمی اهمیت دهند.

محسن مومنی شریف در پایان ضمن اکران دو عنوان فیلم کوتاه گفت: ما از بیان آرمان‌های خود نباید ترسی داشته باشیم و ضمن قهرمان پروری و معرفی شخصیت‌های تاریخی تاثیرگذار در جامعه، از ابزار سینما با پویانمایی برای خلق تصویری مطلوب و امیدبخش از انقلاب اسلامی برای آینده بیش از سایر هنرها بهره بگیریم.

امروز زبان نافذ بشریت «زبان هنر» است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با حضور در این نشست، طی سخنانی با اشاره به اهمیت موضوع هنر در جهان معاصر گفت: امروز زبان نافذ بشریت «زبان هنر» است.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) و برکات وجود مرقد مطهر حضرت ثامن الحجج در ایران، بر استفاده از ابزار هنر به عنوان یکی از موهبت‌های خداوند متعال به انسان‌ها در راستای تبلیغ و ترویج مفاهیم دینی، اخلاقی، علمی و انسانی تاکید کرد.

قریشی بیان کرد: بسیاری از تعالیم انسان‌ساز اسلامی در قرآن کریم از سوی خداوند متعال با زبان هنر بیان شده است که وجود داستان‌های مختلف و مثا‌ل‌های زیبا همگی اشاره بر اهمیت هنر در تفهیم و اثرگذاری و ماندگاری پیام و مفهوم دین از نگاه به خداوند متعال دارد.

امام جمعه شهرستان ارومیه افزود: امروز دشمنان انقلاب اسلامی و ایران با استفاده از ابزار قدرتمند خود و هزاران کانال رادیویی و تلویزیونی و فضای مجازی در حال جنگ فرهنگی با نظام جمهوری اسلامی با حجمی بسیار گسترده و با هدف تخریب اصالت فرهنگی ایران هستند که دستگاه‌های فرهنگی مانند حوزه هنری در این خصوص وظیفه خطیر و بسیار مهم دارند که نیاز دارد جهادی کار کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت خاص و ویژه استان آذربایجان غربی در هم‌مرز بودن با چندین کشور و وجود قومیت‌های مختلف در این استان، اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری را در این استان بسیار با اهمیت خواند و بر توجه بیشتر سیستم مرکزی حوزه هنری در نگاهی ویژه به برنامه‌های اجرایی و حمایت ویژه از هنرمندان آذربایجان غربی تاکید کرد.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>