سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ تیر ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

یادداشت محمدرضا شرف‌الدین/ لزوم همراهی ارتش و سپاه با حوزه هنری و بهمن سبز

sharafodin

ارتش و سپاه برای کمک به دیده شدن آثار فرهنگی سینمای انقلاب سالن هایشان را در اختیار بهمن سبز قرار دهند تا پس از تجهیز شدن به ناوگان سینمایی کشور بپیوندند.

سوره سینما محمدرضا شرف‌الدین* : دوکار مقدمه سالن سازی و سینماسازی است، یکی تولید فیلم خوب و دیگری افزایش دامنه مخاطب. اگر این دو را داشته باشیم، یقینا در کنار بهمن سبز و سینماشهر بخش خصوصی هم ورود پیدا کرده و بر توسعه ناوگان سینمایی کشور سرمایه گذاری می کند.

من نه چپم و نه راستم و فقط انقلاب اسلامی را دوست دارم و برای همین متأسفم که می بینم گاهی سیستم فرهنگی از هوشیاری مردم می ترسد و فیلم های افتضاح و سخیف را رواج می دهد. منتج از این نوع نگاه اگر قرار باشد که در شهرستان ها و بخصوص شهرستان های کوچک سینماهایی برای نمایش آثار مبتذل ساخته شود، طبیعی ست که صدماتی به فرهنگ آن مناطق می زند.

برای همین وقتی بهمن سبز تلاش می کند که سینماهای مخروبه شهرستان ها را بازسازی و مدرن کند باید کنارش هم برنامه ریزی شود برای تولید محصولات فرهنگ ساز و نمایش آنها در این سالن های تازه.

برای توسعه سالن سازی می بایست از ارگان هایی که سالن دارند هم خواست سالن هایشان را در اختیار نهادهای متولی سینما بگذارند. خیلی از سالن های اجتماعی و آمفی تئاترهای نهادها و سازمان های دولتی هستند که قابلیت این را دارند که فیلم پخش کنند و به اقتصاد سینما کمک کنند. مثلا ارتش بیش از هزار سالن دارد و همین طور است درباره سپاه و بنیاد شهید و دیگر ارگان ها.

این ارگان ها بیایند و برای کمک به دیده شدن آثار فرهنگی سینمای انقلاب سالن هایشان را در اختیار بهمن سبز قرار دهند تا پس از تجهیز شدن به ناوگان سینمایی کشور بپیوندند.

* تهیه‌کننده سینما و مدیرعامل اسبق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>