سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

ژیلا شاهی: بازی در «قصرشیرین» تحقق رویای من است

zhila-shahi

بازیگر فیلم سینمایی «قصرشیرین» با اشاره به تعلق خاطرش به سینمای رضا میرکریمی و همکاری خوب با حامد بهداد، این فیلم را تحقق بخشی از رویایش در حرفه بازیگری می‌داند.

سوره سینماالناز نعمتی : «قصرشیرین» به جز حامد بهداد که حضوری فراتر از انتظار در این فیلم دارد یک بازیگر هم به سینمای ایران معرفی می‌کند. ژیلا شاهی در فضای واقع‌گرای فیلم، چیزی شبیه زندگی را به نمایش می‌گذارد با یک بازی واقع‌گرایانه و بدون تصنع در یاد بیننده می‌ماند و به شخصیتی دوست داشتنی تبدیل می‌شود.

* فکر می‌کنم شما کارتان را از تئاتر شروع کردید. چطور برای بازی در فیلم «قصر شیرین» انتخاب شدید؟

حدود ده سال در شهر اردبیل تئاتر کار کردم و تقریبا با همه گروه‌های تئاتری این شهر همکاری داشتم تا اینکه در سال ۸۸ تصمیم گرفتم برای ادامه فعالیت در رشته بازیگری به تهران بیایم. در شروع به کلاس‌های استاد سمندریان رفتم. هنگام آموزش در این کلاس‌ها از طرف دوستان و همکاران به پروژه‌های تولید فیلم‌های کوتاه معرفی می‌شدم و به این ترتیب وارد کار تصویر شدم. سال ۹۰ در اولین فیلم بلند سینمایی بازی کردم و در این هشت سال در یازده فیلم سینمایی بازی داشته‌ام که برخی از آنها نقش‌های مکمل و کوتاه هستند.

در سال ۹۷  از طرف آقای محمود دهقانی به تئاتری به تهیه کنندگی آقای محسن قرایی معرفی شدم. یک شب آقای رضا میرکریمی مهمان ما بود و تئاتر را تماشا کرد. آن زمان ایشان مشغول مراحل پیش‌تولید فیلم بود و به این شکل من وارد پروژه «قصر شیرین» شدم، خوشبختانه برای بازی در این فیلم انتخاب شد.

* وقتی فیلمنامه را خواندید چه حسی نسبت به نقش داشتید و چه ویژگی‌هایی در آن دیدید؟

من بسیار سینما و جهان فیلم‌های آقای میرکریمی را دوست دارم و فیلم مورد علاقه‌ام در کارنامه ایشان «به همین سادگی» بود. حتی پیش از خواندن فیلمنامه می‌دانستم نقش را دوست خواهم داشت، چرا که فیلم‌های آقای میرکریمی شخصیت محور هستند. وقتی نقش به من پیشنهاد شد بسیار خوشحال شدم و وقتی فیلمنامه را خواندم خوشحالی‌ام مضاعف شد، فیلمنامه بسیار خوب و با جزئیات نوشته شده و شخصیت‌پردازی درست و خوبی داشت. فیلمنامه کاملا نوید یک فیلم خوب را می‌داد و من با اطمینان و خوشحالی به گروه پیوستم.

* اینکه زبان اصلی و مادری‌تان ترکی است چقدر به انتخاب‌تان در این نقش و نقش‌آفرینی‌تان کمک کرد؟

در مورد بخش اول سوال‌تان راستش من خیلی در جریان نیستم. البته می‌دانم این نقش از ابتدا ترک زبان بوده و احتمالا اینکه زبان ترکی را بلد هستم در انتخابم برای نقش موثر بوده است. اینکه من زبان ترکی را می‌دانم به بازی‌ام در این نقش و به هرچه باورپذیرتر کردن کاراکتر کمک کرد. البته آقای بهداد هم تمام تلاش‌شان را کرد و بنظرم به بهترین شکل ممکن از پس صحبت به زبان ترکی برآمد. صحبت کردن به زبان ترکی برای کسی که ترک زبان نباشد بسیار سخت است اما وقتی فیلم را می‌بینیم باور می‌کنیم شخصیت جلال ترک زبان است، آقای بهداد حتی لهجه و آواها را به درستی ادا می‌کند.

* همکاری با حامد بهداد چطور بود؟

بسیار عالی. خوشحالم این فرصت پیش آمد تا با ایشان همکاری کنم. ایشان بازیگری بسیار همراه و صبور است. آقای بهداد ذاتا فردی دوست‌داشتنی و مهربان است، زمان فیلمبرداری لطف زیادی به من داشت. در کل همکاری با ایشان برای من تجربه‌ای خوب و به یاد ماندنی است.

* بازی کردن در کنار کودکان معمولا سخت است. ارتباط و تعامل‌تان با کودکان در این فیلم چطور بود؟

قبلا سابقه همکاری با کودکان را دارم و برایم تجربه جدیدی نبود. دو کودک عزیزی که در فیلم با ما همبازی بودند پیش‌تر تجربه بازی داشتند و بسیار مستعد و باهوش هستند. به همین دلیل همکاری با آنها چندان سخت نبود. ضمن اینکه آقای میرکریمی ارتباط بسیار خوبی با آنها داشت و به خوبی آنها را هدایت می‌کرد. سرکار همه کاملا جدی و سختکوش بودند. من روزهای نخست فیلمبرداری حضور نداشتم اما از عوامل شنیدم که آقای میرکریمی از همان ابتدا تاکید داشته‌اند با یونا و نیوشا باید مانند دو بازیگر بزرگسال رفتار شود. به این ترتیب کار از طرف بچه‌ها هم جدی گرفته می‌شد و همین موضوع  کار را برای من و آقای بهداد راحت‌تر می‌کرد.

* فکر می‌کنم گریم و طراحی لباس بسیار به باورپذیرتر شدن نقش شما در این فیلم کمک کرده است. نظر خودتان چیست؟

من هم همینطور فکر می‌کنم. طراح گریم کار آقای محمود دهقانی بود و من قبلا با ایشان تجربه همکاری داشتم و از کیفیت کارشان آگاه بودم. گریم خوب گریمی است که دیده نشود و مخاطب آن را حس نکند. گریمم در «قصر شیرین» همینطور بود. تا بحال در هیچ کاری گریم تا این اندازه به من کمک نکرده بود. ضمن اینکه آقای میرکریمی به من گفت باید وزن اضافه کنم و پیش از شروع فیلمبرداری حدود ده کیلو به وزنم اضافه کردم. اضافه وزن و گریم هماهنگ با کاراکتر به من برای بازی در تقش خیلی کمک کرد. از محمود دهقانی برای طراحی گریم متناسب با نقش و از خانم قلمفرسایی برای طراحی هوشمندانه لباس تشکر می‌کنم. جالب است بدانید در یاسوج و در یکی از لوکیشن‌ها دختر خانمی را دیدم که لباس‌هایی دقیقا شبیه لباس‌های من به تن داشت و این نشان می‌دهد خانم قلمفرسایی با شناخت و دقت طراحی لباس فیلم را انجام داده‌اند.

* بازخوردها به بازی شما چطور بوده و نظر مردم درباره فیلم چیست؟

خوشبختانه هم از طرف دوستان و آشنایان و هم از طرف مردم عزیز کامنت‌های بسیار مثبت و خوبی می‌شنوم و می‌خوانم. افرادی که فیلم را دیده‌اند در صفحه اینستاگرامم نظرات‌شان را در مورد فیلم می‌نویسند که بسیار دلگرم کننده است. راه طولانی و سختی را برای رسیدن به فیلم «قصر شیرین» طی کرده‌ام و باید بگویم روزهای شیرینی را پشت سر می‌گذارم. بازی در «قصر شیرین» نقطه تحقق بسیاری از رویاهایم است.

* و صحبت پایانی

امیدوارم مردم فیلم را دوست داشته باشند. از آقای میرکریمی به خاطر اعتمادی که من داشت و همچنین از آقایان محمود کریمی و محسن قرایی تشکر می‌کنم.

منبع: بهمن سبز


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>