سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ مرداد ۱۳۹۸ در ۷:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

بزرگداشت منوچهر اسماعیلی در«شب سینما»/ آسیب‌شناسی سینمای کودک در شبکه چهار

esmaeeli-tv4

برنامه «شب سینما» از مجموعه شب های هنر، با اجرای دکتر امیرحسن ندایی این هفته به آسیب شناسی و بررسی فراز و فرودهای سینمای کودک خواهد پرداخت.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، در میزگفتگوی این برنامه ندایی مجری کارشناس میزبان نادره ترکمانی تهیه کننده و کارگردان  و وحید گلستان کارگردان ودبیر جشنواره رشد می شود و با آنها در خصوص موضوع برنامه گفتگو می کند.

کارنامه سینمای کودک با عناوین درخشانی همچون «گلنار»، «گربه آوازه خوان»، «دزد عروسکها» و … پربار شد اما این اوج خیلی زود به فرود انجامید و دیرزمانیست که خبری از سروصدای فیلم‌های کودک نشده و کسی را به وجد نیاورده است، از همین رو در این برنامه به این فراز و فرودها پرداخته خواهد شد. در این میان بررسی الگوبرداری و الگوسازی فرزندان و کودکانمان از شخصیت ها موضوع مهم دیگری است که باید بدان پرداخته شود.

بنابر این گزارش میهمان تلفنی برنامه این هفته علیرضا تابش دبیر جشنواره کودک خواهد بود و در بخش «یک گذر یک خاطره» شب سینما که به بزرگداشت پیشکسوتان اختصاص دارد،این هفته (۲۴ مرداد) به سراغ گوینده برجسته و مدیر دوبلاژ ایرانی رفته است. منوچهر اسماعیلی کار دوبله را از سال ۱۳۳۶ با رل گویی در نقش‌های کوتاه یا دوم و سوم آغاز کرد و از سال ۱۳۴۲ مدیریت دوبله بسیاری از فیلم‌های بزرگ جهان را بر عهده داشت. گویندگی در فیلم رسالت به جای آنتونی کوئین (حمزه) و فیلم پاپیون به جای استیو مک کوئین در زمره کارهای مشهور و بیادماندنی وی هستند. اسماعیلی به دلیل تبحرش در صحبت کردن به جای چند شخصیت در یک فیلم با صداهای متنوع و تیپ گویی (صحبت با صداهای مختلف) شهرت دارد.

در انتهای برنامه نیز به قید قرعه به ۳نفر از مخاطبان برنامه، بسته فرهنگی اهدا خواهد شد.

«شب سینما» به تهیه کنندگی حمیدرضا توسلی محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که پنجشنبه شب ها ساعت ۲۳ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>