سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۶ ب.ظ چاپ مطلب

داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت درگذشت + پیام‌های تسلیت

dariush-asadzadeh

داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در سن ۹۶ سالگی درگذشت.

به گزارش سوره سینما، وکیل خانوادگی‌ داریوش اسدزاده خبر درگذشت این هنرمند را تایید کرد و گفت او یکشنبه (سوم شهریورماه) در منزل خود چشم از دنیا فروبسته است.

داریوش اسدزاده، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، متولد یکم آذرماه ۱۳۰۲ در کرمانشاه بود. او در ۲۰ سالگی وارد عرصه بازیگری شد و سال‌ها در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر تهران (نصر) فعالیت کرد. در دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی در بیش از ۵۰ فیلم سینمایی ایفای نقش کرد.

او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۶۵ پس از ۱۰ سال اقامت در آمریکا بازگشت و در دو سریال «سمندون» و «خانه سبز» و فیلم‌های سینمایی زیادی مثل دو نیمه سیب، همسر، قلاده‌های طلا، یتیم‌خانه ایران، زمان از دست‌رفته و بوی کافور عطر یاس بازی کرده است. آخرین فیلم او هم «حکایت دریا» به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا بوده است.

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در این پیام آورده است:

«در نهایت تالم و اندوه فراوان، یکی دیگر از بازیگران پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون را از دست دادیم اما نامش با آثاری که از خویش بر صفحه هنر ایران به جای گذاشته، ماندگار است.

یقین است که هیچ گاه تصویر مهربان آن مرد دوست داشتنی و همیشه حاضر در عرصه‌های هنری از یادها و خاطره‌ها محو نخواهد ماند.

ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم ایشان و جامعه هنری کشور، از درگاه ایزد یکتا، برای بازماندگان و دوستدارنش، صبر جمیل و برای روح بلندش، آرامش ابدی را مسئلت می‌نمایم.»

پیام تسلیت  مدیرعامل موسسه تصویر شهر و دبیر هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر

هاشم میرزاخانی در این پیام نوشته است:

«إِنَّا لِلّه و إِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

امروز هنرمندی مردم مدار و انسانى نیکوکار از میان ما رفت و به دیار حق پیوست.

اینجانب فقدان این هنرمند شریف و پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون مرحوم داریوش اسدزاده را که برای نسل های مختلف خاطره ساخت و نقش های مهمی را در ذهن مردمان این سرزمین ماندگار کرد به خانواده محترم، فرزندان گرامى، جامعه هنری و دوستداران پرشمار ایشان تسلیت گفته و برای آن فقید سعید از درگاه خداوند رحمان رحمت و بخشایش و براى بازماندگان گرامى صبر و سلامت مسألت دارم.

یادش گرامی و روحش شاد»

پیام تسلیت مدیرعامل موزه سینمای ایران

متن پیام تسلیت مهران عباسی انارکی به شرح زیر است:

هنرمندی توانا و مردمی، جهان خاکی را به سوی منزلگاه ابدی خویش ترک کرد. بی شک نام داریوش اسدزاده درتاریخ هنر ایران ماندگار خواهد بود.

درگذشت « داریوش اسدزاده» را به خانواده محترم آن مرحوم و دوستداران و جامعه سینمایی و هنری تسلیت عرض نموده، از درگاه پروردگار ، علو درجات و آرامش ابدی را برای ایشان مسئلت دارم.

مهران عباسی انارکی

مدیرعامل موزه سینمای ایران»

پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران

متن پیام تسلیت انجمن بازیگران سینمای ایران به شرح زیر است:

«بازگشت همه به سوی اوست

سینمای ایران در کمال اندوه و دردمندی یکی دیگر از بزرگان خود را از دست داد.

بازیگر پیشکسوت و گوهر ارزنده هنر نقش آفرینی، استاد داریوش اسدزاده پس از تحمل دوران دشوار بیماری، دیده بر هم نهاد و به سوی آرامشی بیکران سفر کرد.

انجمن بازیگران سینمای ایران سوگ از دست دادن این هنرمند ملی و چهره ماندگار را که بی تردید از رفیع ترین قله های فرهنگ و هنر ایران زمین بود، به خانواده محترم ایشان، همکاران عزیز و تمامی مردم هنردوست کشورمان تسلیت عرض می نماید.»