سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ شهریور ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۸ ب.ظ چاپ مطلب
وحید چاووش تهیه‌کننده «روزگار یک چهل ساله» در آستانه رونمایی مطرح کرد:

مستند «روزگار یک چهل ساله» ادای دین به انقلاب است

vahid-chavoosh

در مستند «روزگار یک چهل ساله» خیلی سریع و جدی حرفمان را فریاد زدیم و معتقدیم امروز، جهاد فی سبیل‌الله زدن این حرف‌ها و مطرح کردن مشکلات مردم و جامعه به واسطه دوربین است.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری، وحید چاووش تهیه کننده مستند «روزگار یک چهل ساله» در آستانه رونمایی اثرش که عصر روز یکشنبه ۱۰ شهریور ماه در تالار سوره حوزه هنری صورت می‌گیرد با بیان این مطلب افزود: موضوعی که ما در این مستند به آن می‌پردازیم یکی از اصلی‌ترین مسائل مبتلابه مملکت است که همه مردم ما درگیر آن هستند.

وی تاکید کرد: زمانی که ما تحقیق روی این مستند را شروع کردیم نشانه‌ها و آثار اولیه آن در جامعه ظاهر شده بود که امروزه تبدیل به بزرگترین فاجعه شده و مفسده اقتصادی اصلی‌ترین چیزی است که انقلاب ما را تهدید می‌کند و ما به عنوان سرباز فرهنگی همه تلاشمان را برای به روز بودن و حضور تمام قد در این عرصه و جبهه فرهنگی می‌کنیم.

وی معتقد است: یک زمان سربازی به معنی حضور در جبهه‌های دفاع مقدس بود در حالی که امروزه اصلی‌ترین موضوع این است که به بافت‌های جامعه بپردازیم و با سکوت از کنارش رد نشویم؛ زیرا فهمیدیم که سکوت چیزی را حل نمی‌کند و غفلتی که صدا و سیما نسبت به مطرح کردن مشکلات و مسائل اقتصادی دارد ما را به بحران جدی‌تر نزدیک‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: در این مستند خیلی سریع و جدی حرفمان را فریاد زدیم و همه نگرانی من از این است که مبادا خدای نکرده به نقطه فروپاشی برسیم.

چاووش درباره شکل گیری تیم مستندسازی و شروع مسیر با امین قدمی توضیح داد: من به ایشان هم گفتم امروزه جهاد فی سبیل اللّه یعنی زدن این حرف‌ها به واسطه دوربین.

وی عنوان کرد: از ویژگی‌های این کارگردان این است که متعصب و کورکورانه از چیزی دفاع نمی‌کند، انسان منصفی است، به نظام اعتقاد قلبی دارد و هر دو عنصر اصلی مستند از نظر من یعنی صداقت و صراحت را در فیلمسازی‌اش لحاظ می‌کند.

وی افزود: ما با همین نگاه شروع کردیم و هر چه پیشتر رفتیم دیدیم موضوع گسترده‌تر است و همه جای جامعه نشان از این سرطان اقتصادی وجود دارد و واقعاً مانده بودیم که از کجا شروع کنیم و با چه طرح دیالوگی پیش برویم. آقای قدمی در این زمینه آنقدر تحقیق کرد و ممارست نمود تا به شکل فعلی رسیدیم.

وی در پایان عنوان کرد: اگر چه موضوعی که ما در این مستند «روزگار یک چهل ساله» مطرح کردیم این قدر گسترده است که باید قسمت دوم و سوم و چهارم آن هم ساخته شود و ما هم از ساخت این مستند نهایت رضایت را نداریم اما در حد بضاعتمان آنچه را باید می‌گفتیم به تصویر کشیدیم و سعی کردیم دینمان را به این انقلاب ادا کردیم.

شایان ذکر است مستند «روزگار یک چهل ساله» به کارگردانی امین قدمی و تهیه کنندگی وحید چاووش یکشنبه ۱۰ شهریور ساعت ۱۷ در تالار سوره حوزه هنری رونمایی خواهد شد و امکان استفاده برای عموم آزاد است.


2 thoughts on “مستند «روزگار یک چهل ساله» ادای دین به انقلاب است”

  1. محمد می‌گه:

    سلام ، چه زمانی و از کجا میتونیم این مستند رو تهیه کنیم ، وضعیت من هم خیلی شبیه شخصیت مستند شماست من الان ۳۷ سال دارم ،مجرد ،بیکار ،بی پول ،آدم بی دست و پاپی هم نیستم ،سه چهار کار بلد هستم ،دو سه مدرک هم دارم ،ولی وضعیت ،جامعه ،نداشت پارتی ،نبود عدالت استخدامی و اداری ، …..
    حرف زیاده اینجا نمیشه گفت ،خلاصه منتظر مستند شما هستم ،شاید کمی دردم ساکت بشه ،ممنون یه جوان چهل ساله

  2. حامد نيكومرام می‌گه:

    با سلام، در هنگام پخش اطلاع رسانی میشه…

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>