سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۰۱ ق.ظ چاپ مطلب
اکبری مبارکه:

«خروس» قضاوت عجولانه را نهی می‌کند/ ابن ملجم یادگاری من در این دنیاست

akbari-mobarakeh

بازیگر نقش ابن ملجم مرادی در سریال «امام علی» بازی در مجموعه طنز «خروس» را در راستای علاقه‌اش به تجربه همه ژانرها دانست.

بازیگر نقش ابن ملجم مرادی در سریال «امام علی» بازی در مجموعه طنز «خروس» را  در راستای علاقه‌اش به تجربه همه ژانرها دانست.

کریم اکبری مبارکه یکی از بازیگران مجموعه تلویزیونی «خروس» درباره این تجربه به سوره سینما گفت: از دفتر سعید آقاخانی با من تماس گرفته شد به آنجا رفتم. قصه را خواندم و لذت بردم. پیش از «خروس» آقاخانی برای دو پروژه دیگر از من دعوت کرده بود و به دلیل مشغله نتوانستم حضور پیدا کنم بنابراین از من شناخت داشتند.

وی درباره لحن طنز «خروس» گفت: این مجموعه موقعیت‌های طنز دارد و بازیگرها به عمد کاری نمی‌کنند که تماشاگر را بخندانند یعنی رفتار و زبان بدن آنها طوری نیست که در راستای خنداندن مخاطب باشد بلکه خود موقعیت‌هاست که باعث خنده می‌شود. شاید تماشاگر به خاطر بازی در نقش ابن ملجم از من تصویر شخصیت منفی در ذهن داشته باشد ولی در «خروس» موقعیت طنز این تصور را کمرنگ می‌کند.

khoroos 1

این بازیگر افزود: همکاری با آقاخانی و دیگر عوامل این مجموعه شیرین بود. یک پشت صحنه حرفه‌ای «خروس» را جلو می‌برد. ترجیح من این نیست که در یک ژانر کار کنم. بازیگرم و هر نقشی که جذبم کند آن را ایفا می‌کنم. البته کارگردان هم برایم مهم است. بازی در نقش‌های کمدی سخت‌تر از دیگر ژانرهاستطبیعتا دوست دارم که در این زمینه تجربه بیشتری داشته باشم. «خروس» با این لحن شوخی می‌خواست به مردم یاد بدهد از قضاوت عجولانه بپرهیزند و بدون پیش‌داوری برخورد کنند. تا به حال بازخوردهای خوبی از مخاطبان این مجموعه دیده و شنیده‌ام. قطعا مردم با «خروس» ارتباط گرفته‌اند.

وی ادامه داد: فکر نمی‌کنم بعد از «امام علی» کم‌کار بوده باشم. بازیگری دغدغه‌ای همیشگی برای من بوده و هست. ابن ملجم مرادی نقش خاصی بود که برای ایفای آن استرس زیادی داشتم. هر سال با نزدیک شدن به ماه رمضان و بازخوردهایی که از مردم می‌گیرم این نقش و خاطراتش برایم زنده می‌شود. ابن ملجم یادگاری من در این دنیاست.

اکبری مبارکه در مجموعه‌های تلویزیونی «روزهای زندگی»، «مختارنامه» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>