سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ مهر ۱۳۹۸ در ۱:۴۵ ب.ظ چاپ مطلب
غلامرضا فرجی در گفت‌و‌گو با سوره سینما مطرح کرد:

حوزه هنری رکورددار موفق‌ترین خروجی اکران سینمای کودک

Gholamreza-faraji

حوزه هنری توان و پتانسیل را برای همراهی و حمایت اکران سینمای کودک دارد و از این سینمای تاثیرگذار با تمام توانش حمایت می‌کند و به همین دلیل رکورددار موفق‌ترین خروجی اکران سینمای کودک در کل کشور است.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی اکران و مدیر پخش سینماهای حوزه هنری به انگیزه دریافت لوح تقدیر برترین موسسه سینمایی در حوزه پخش و اکران مستمر و موفق از طرف بنیاد سینمایی فارابی، در گفت‌و‌گو با سوره سینما گفت : حوزه هنری در نوروز ۱۳۹۷ پخش و اکران انیمیشن سینمایی «فیلشاه» را داشت که پر فروش ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران شد و هشت میلیارد تومان فروخت.

وی افزود : با این فروش عالی هم رونقی در گیشه سینمای کودک و صنعت انیمیشن ایجاد شد و هم سازندگان انیمیشن به خود بالیدند که می توانند در این زمینه هم به توفیق هایی برسند.

وی ادامه داد : بعد از آن هم پخش و اکران فیلم های موفق «پاستاریونی» و «خاله قورباغه» را داشتیم که موفق ترین و پر فروش ترین فیلم های سینمای کودک در سال های اخیر بودند و به همین دلیل فارابی که به نوعی متولی سینمای کودک است بر خود واجب دید که موسسه بهمن سبز حوزه هنری را به عنوان برترین پخش و اکران سینمای کودک در سال های گذشته معرفی کند.

فرجی عنوان کرد : همچنین در بخش سینماها نیز سینما چهارباغ اصفهان که متعلق به حوزه هنری سینمای برتر شناخته شد، همچنین سینمای آزادی به عنوان پر فروش ترین سینماهای حوزه کودک و نوجوان معرفی شدند. این سینماها بیشترین خروجی در سطح استان ها به لحاظ اکران سینمای کودک و نوجوان داشتند.

Lohe-taghdir-Faraji

وی خاطرنشان کرد : ما اساسا به دلیل داشتن پشتوانه سینمایی و فیلم هایی که در این چرخه اکران شده به نوعی برای آینده ایران فرهنگ سازی کردیم.

وی گفت : اکران کودک نیاز به زمان دارد. زمانیکه شاید برای سینماهای دیگر مقدور نباشد ولی حوزه هنری این توان و پتانسیل را برای همراهی و حمایت اکران سینمای کودک دارد و به سینمای تاثیرگذار کودک و نوجوان با تمام توانش حمایت می کند.

فرجی همچنین درباره احداث سالن های مخصوص کودک نیز تاکید کرد : سالن مخصوص کودکان در سرفصل های کاری سینماسازی بهمن سبز حوزه هنری است و مانند شیراز و اصفهان کم کم سالن هایی با شرایط ایده آل کودکان دبستانی و پیش دبستانی و حتی مهدکودک ها آماده می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>