سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۴۲ ق.ظ چاپ مطلب
در راه جشنواره فیلم کودک/

نیک‌زاد: بازیگر کودک را پشت دوربین می‌آورم تا سینما را لمس کند

saed-nikzad

فیلمبردار فیلم سینمایی «تولدت مبارک» از لزوم برقراری تعامل ویژه با بازیگران کودک در فیلم کودک صحبت کرد.

فیلمبردار فیلم سینمایی «تولدت مبارک» از لزوم برقراری تعامل ویژه با بازیگران کودک در فیلم کودک صحبت کرد.

ساعد نیک زاد درباره فعالیت این روزهای خود به سوره سینما گفت: از ۲۲ تیرماه فیلم «تولدت مبارک» به کارگردانی سمیه زارعی و تهیه کنندگی انیسه جهان آرا را کلید زدیم و تمام لوکیشن ها در تهران خواهد بود. این فیلم یک اثر شهری است که با وجود قرار گرفتن در ژانر کودک رئال ساخته می شود و تنها رگه هایی ظریف از فانتزی در آن قرار دارد. تم کلی آن نیز خانوادگی است. این فیلم با فرمت دوربین دیجیتال فیلمبرداری می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فیلمبرداری یک فیلم کودک با دیگر آثار متفاوت است، افزود: قطعا فرق دارد. در ابتدا باید بگویم حتی اینکه فیلم بنا باشد برای کودک باشد یا درباره کودک، ساختار متفاوتی را می طلبد و گذشته از آن، کودکی که بازیگر می شود زمان‌بندی خاصی را برای آن فیلم به وجود می آورد، چون کم طاقت تر است، زودتر گرسنه می شود و .

این فیلمبردار ادامه داد: من به عنوان یک فیلمبردار معتقدم باید رابطه و تعامل صحیح با کودک برقرار کرد تا هم به بازی او کمک شود و هم به کل گروه. من اغلب بازیگر کودک را پشت دوربین می آورم تا صحنه را در آن تماشا کند و تصویر خودش را نیز در دوربین به او نشان می دهم تا سینما را ملموس تر درک کند. در زمان فیلمبرداری هم هر جا او برود دوربین را دنبالش می برم.

نیک زاد در مورد علت کار کردن با کارگردان‌های فیلم اولی اضافه کرد: کارگردانان فیلم اولی انگیزه و انرژی زیادی دارند و دارای شور و شوق ویژه ای هستند. البته در جهان رو به پیشرفت امروز لزوم کار هر جوانی آشنایی با فنون تخصصی رشته خودش است و اگر این کارگردان ها از دانش کافی بهره مند نباشند برای پیاده کردن ایده های خودشان با مشکل مواجه می شوند و به همین دلیل همینکه بدانم فرد به قدر کافی از مهارت برخوردار شده، همکاری با او را می پذیرم.

ساعد نیک زاد مدیر فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی «تنهای تنهای تنها»، «مروارید»، «ندارها» و … بوده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>