سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ مهر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۹ ب.ظ چاپ مطلب

اولین حضور جهانى «شبی که ماه کامل شد» در جشنواره شب‌های سیاه تالین

shabi-k-mah-kamel-shod

فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانى نرگس آبیار در بیست و سومین جشنواره فیلم «شب‌هاى سیاه تالین» به نمایش در می‌آید.

به گزارش سوره سینما، فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانى نرگس آبیار توانست در اولین حضور جهانی خود در بخش اصلی بیست و سومین جشنواره فیلم «شب‌هاى سیاه تالین» که در زمره جشنواره های رده الف جهانی است؛ انتخاب شود.

این جشنواره هر ساله از ۲۴ آبان تا ۱۰ آذر در کشور استونی برگزار می شود.

«شبی که ماه کامل شد» آخرین ساخته نرگس آبیار است که جایزه بهترین فیلم سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر  را کسب نمود.این فیلم در تابستان گذشته اکران شد و بااستقبال خوب مخاطبان عنوان  پرمخاطب ترین و پرفروش ترین فیلم  تابستان را نیز از آن خود کرد.

گفتنی است پخش بین الملل فیلم «شبی که ماه کامل شد» بر عهده محمد اطبایی ( مستقل های ایرانی) می باشد.

‏‌‎«شبی که ماه کامل شد» در ۱۳ بخش جشنواره فیلم فجر کاندید دریافت سیمرغ بود و سیمرغ «بهترین فیلم» ، «بهترین کارگردانی» ، «بهترین بازیگر نقش اول مرد» ، «بهترین بازیگر نقش اول زن» ،«بهترین بازیگر نقش مکمل زن» و«بهترین چهره پردازی» را از آن خود نمود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>