سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ مرداد ۱۳۹۲ در ۸:۲۸ ق.ظ چاپ مطلب
مائده طهماسبی:

«هیس!» جسورانه و هشداردهنده است

maedeh-tahmasebi

مائده طهماسبی بازیگر«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» تاکید کرد این فیلم اثری جسورانه و آموزشی است.

مائده طهماسبی بازیگر«هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» تاکید کرد این فیلم اثری جسورانه و آموزشی است.

طهماسبی به سوره سینما گفت: وقتی فیلمنامه «هیس!» به دست من رسید، خوشحال و هیجان زده شدم از اینکه عاقبت کارگردانی پیدا شد که جسارت به خرج دهد و سراغ چنین مضامینی برود. این رفتار ارزشمند از پوران درخشنده انتظار می‌رفت و همچنین دیگر بانوان کارگردان سینمای ما معمولا چنین مسائلی را دستمایه قرار می دهند. این موضوع جای تقدیر دارد.

وی افزود: نام «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» بسیار برازنده این فیلم است. به معنی واقعی کلمه خانم درخشنده تابوشکنی انجام داد و از این بابت من از او ممنونم. در تمام دنیا چنین معضلاتی وجود دارد، اما در جوامع دیگر افراد جرئت به دادگاه کشاندن ماجرا را دارند و در ایران ترس از آبرو از همه چیز پررنگ تر است.

Hiss-Tahmasebiمائده طهماسبی در نمایی از هیس!

طهماسبی تاکید کرد: بعضی مادران فکر می کنند برای حفظ دختران خود از آفات باید آنان را از جامعه دور نگه دارند و مثلا به آنان اجازه بیرون رفتن نمی‌دهند، در حالی که گاهی خطر در دل خانه است. نمی‌توان رفتار کسی را پیش‌بینی کرد و شاید کسانی که به آنان اعتماد نیز داریم، خائن باشند. در این میان باید به کودک یاد داد از چیزی خجالت نکشد و هر اتفاقی را تعریف کند. من اگر دختر داشتم حتما به او یاد می دادم نباید از کسی یا چیزی بترسد و هر چیزی که او را ناراحت می کند، با مادرش در میان بگذارد. ما در این فیلم یک بیگانه را متجاوز نشان دادیم اما بسیار رایج است که آفت در خود خانه و خانواده موجود باشد. امیدوارم تاثیر آموزشی این فیلم به قدر کافی مردم را هوشیار کند.

مائده طهماسبی در فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند» نقش مادری را دارد که از دخترش غافل می شود و به همین دلیل مشکلاتی برای فرزندش رخ می دهد. شهاب حسینی، مریلا زارعی، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان و … بازیگران فیلم تازه پوران درخشنده هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>