سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۸ ق.ظ چاپ مطلب
امیر شیبان خاقانی:

آنونس فیلم هم باید قصه داشته باشد

sheyban-khaghani

یک سازنده تیزر و آنونس تاکید کرد ایجاد فضایی داستانی در تبلیغات یک فیلم به جذب مخاطب کمک می‌کند.

یک سازنده تیزر و آنونس تاکید کرد ایجاد فضایی داستانی در تبلیغات یک فیلم به جذب مخاطب کمک می‌کند.

امیرشیبان خاقانی به سوره سینما گفت: ما برای ساخت یک آنونس یک فیلم را چند بار تماشا می کنیم تا اشراف کامل به داستان داشته باشیم و بعد این توانایی را پیدا کنیم که آن را به صورت یک فیلم کوتاه ۲ دقیقه ای در بیاوریم. آنونس فیلم حتما باید قصه داشته باشد نه اینکه صرفا چند پلان در کنار هم چیده شده باشند. در غیر این صورت مخاطب ارتباط برقرار نمی کند. باید توجه داشت تماشاگری که به سالن سینما آمده و روی صندلی خود آماده نشسته است، می خواهد یک فیلم تماشا کند، پس چه بهتر آنچه را به عنوان آنونس به او نشان می دهیم نیز یک فیلم کوتاه باشد که دارای داستان نیز هست. ما آنونس را در نقطه تعلیق می بندیم تا فرد برای تماشای فیلم راغب شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قصه آنونس،همان قصه اصلی فیلم است، گفت: معمولا صاحبان فیلم اصرار دارند قصه اصلی لو نرود و ما ترفندهایی ویژه را به کار می بریم. گاهی حتی داستان آنونس همان داستانی نیست که فیلم روایت می کند و همین به اشتباه کشاندن مخاطب یکی از راهکارهای ما برای ایجاد جذابیت است.

خاقانی درباره جایگاه امروز آنونس و تیزر در سینمای امروز توضیح داد: در ایران چون تکلیف پروانه‌های ساخت دیر معلوم می شود، ما فرصت چندانی برای ساخت آنونس نداریم، اما در سینمای حرفه ای دنیا مدت ها برای ساخت یک آنونس زمان می گذارند و حتی از یک سال قبل از اکران ذهن مخاطب را برای دیدن آن کنجکاو می کنند. از میان کارهایی که تا امروز ساخته ام آنونس «اتوبوس شب» را خیلی دوست دارم و همچنین آنونس «گناهکاران» در ژانر نوآر کار خوبی از آب در آمد. حرفه اصلی من تدوین است و اینطور نیست که برای کسب درآمد بیشتر به سراغ ساخت تیزر و آنونس آمده باشم. من به این کار قلبا علاقه دارم.

امیرشیبان خاقانی این روزها مشغول ساخت تیزر «دربند» به کارگردانی پرویز شهبازی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>