سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۸:۳۹ ق.ظ چاپ مطلب
ماجرای قربانیان بمباران هیروشیما در یک فیلم ایرانی/

«درناهای کاغذی» به ژاپن می‌رود

siroos-hasanpoor

فیلم سینمایی «درناهای کاغذی» با موضوع بمباران شیمیایی سردشت و هیروشیما پاییز امسال کلید می‌خورد.

فیلم سینمایی «درناهای کاغذی» با موضوع بمباران شیمیایی سردشت و هیروشیما پاییز امسال کلید می‌خورد.

سیروس حسن پور کارگردان این فیلم به سوره سینما گفت: آخرین مراحل بازنویسی متن توسط نغمه ثمینی و بنده در حال انجام است و اگر شرایط به خوبی پیش برود، پاییز امسال کلید می زنیم. بخش زیادی از فیلمبرداری این پروژه در ژاپن انجام می شود و ان شا الله زمستان نیز عازم هیروشیما خواهیم شد. «درناهای کاغذی» با نگاهی به کتاب معروف «ساداکو و هزار درنای کاغذی» نوشته شده است.

وی درباره داستان این فیلم توضیح داد: قصه «درناهای کاغذی» درباره یک دخترک سردشتی است که خودش از قربانیان بمباران شیمیایی سردشت است. او به هیروشیما سفر می کند و در جریان این اتفاق مکاشفاتی دارد. در این کشور با پیرزنی آشنا می شود که دوست ساداکو بوده است.

حسن پور در پاسخ به این سوال که دوست ساداکو را چطور پیدا کرده اند، توضیح داد: ما تحقیقات زیادی درباره ساداکو و سرگذشت او انجام دادیم و در جریان این اتفاق زن مسنی را پیدا کردیم که در نوجوانی دوست صمیمی ساداکو بوده است. بخش اعظم بازی بازیگر نوجوان ما در ژاپن با این کاراکتر است که به احتمال زیاد برای او یک بازیگر پیدا خواهیم کرد، چون خودش به دلیل کهولت سن قادر به بازی کردن نیست. قرار است کودکی ساداکو نیز به تصویر کشیده شود. ۶۰ درصد از هزینه ساخت این فیلم توسط ژاپنی‌ها تامین می شود و برای اسپانسر بخش‌های ایران هم در حال رایزنی هستیم.

سیروس حسن‌پور فیلم‌های سینمایی «مروارید»، «چوپان دروغگو»، «قطار کودکی» و … را کارگردانی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>