سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۹:۲۹ ق.ظ چاپ مطلب
شروع تولید سریال پرستاره/

«سرزمین کهن» کمال تبریزی دوباره شروع به حرکت کرد

kamal-tabrizi

تهیه‌کننده سریال «سرزمین کهن» از شروع پیش‌تولید و ادامه تولید از اوایل مهر ماه ۹۲ خبر داد.

تهیه‌کننده سریال «سرزمین کهن» از شروع پیش‌تولید و ادامه تولید از اوایل مهر ماه ۹۲ خبر داد.

سوره سینما- تولید سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی از سال ۸۷ شروع شد و فاز اول تصویربرداری آن به پایان رسید، بعد از وقفه‌ای چند ماهه فاز دوم تولید این سریال شروع شد و پس از مدتی تصویربرداری متوقف شد. محمد مسعود تهیه‌کننده این سریال درباره وضعیت کنونی تولید دوباره آن به سوره سینما گفت: در حال حاضر ما پیش تولید را برای شروع تولید دوباره برای این سریال آغاز کرده‌ایم و طبق برنامه‌‍ریزی انجام شده اوایل مهر ماه تولید را شروع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: عوامل پشت صحنه و بازیگران قبلی در شروع تولید دوباره حضور خواهند داشت و تعدادی بازیگر جدید نیز به لیست اضافه خواهند شد. همچنین با احمد پژمان برای ساخت موسیقی به توافق رسیده‌ایم. فیلمنامه «سرزمین کهن» را علیرضا طالب‌زاده نوشته که پیش از این در سریال «دوران سرکشی» با کمال تبریزی همکاری کرده بود. این سریال که برای پخش از شبکه سه سیما تولید می شود روایتگر داستانی است که از سال ۱۳۲۰ آغاز می‌شود و تا ۲۹ بهمن ۱۳۵۷ ادامه پیدا می‌کند و در هر فاز مقطعی از تاریخ معاصر ایران به تصویر درمی آید. در فاز سه این سریال اتفاقات سال‌های ۱۳۵۴ تا بهمن ۱۳۵۷ تحلیل می‌شود.

sarzamin-kohan1شهاب حسینی، نیکی کریمی، محسن تنابنده، حسن پورشیرازی، جعفر دهقان، شبنم قلی‌خانی، حسین محجوب و محمدرضا فروتن، میترا حجار، ثریا قاسمی، فرهاد قائمیان، الهام حمیدی، پژمان بازغی، پرویز پورحسینی، هنگامه قاضیانی، امیر آقایی و بیتا فرهی و … در این سریال مقابل دوربین تبریزی رفته اند. کمال تبریزی پیش از این مجموعه‌های «دوران سرکشی» و «شهریار»  و فیلم‌های سینمایی «مارمولک»،«لیلی با من است»،«شیدا»، «همیشه پای یک زن در میان است» و… را کارگردانی کرده است.


2 thoughts on “«سرزمین کهن» کمال تبریزی دوباره شروع به حرکت کرد”

  1. behdaddargi می‌گه:

    سلام.
    ی تست بازیگری واسه کمال تبریزی داره تو زاهدان انجام میشه…
    واسه کدوم فیلمشه؟

  2. محدثه واعظی پور می‌گه:

    سلام دوست گرامی
    در این زمینه اطلاعی نداریم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>