سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب
کارگردان «قلاده‌های طلا» پشت دوربین/

ابولقاسم طالبی برای «یتیم‌خانه ایران» درخواست پروانه ساخت داد

abloghasem-talebi

کارگردان فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» فیلمنامه جدید خود «یتیم‌خانه ایران» را برای دریافت مجوز ساخت به سازمان سینمایی ارائه داد.

کارگردان فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» فیلمنامه جدید خود «یتیم‌خانه ایران» را برای دریافت مجوز ساخت به سازمان سینمایی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار سوره سینما، ابوالقاسم طالبی با پایان نگارش فیلمنامه سینمایی «یتیم خانه ایران» به تهیه کنندگی سید محمود رضوی برای دریافت پروانه ساخت فیلمنامه را به سازمان سینمایی ارائه کرد. طالبی هم اکنون مشغول بازنویسی نهایی فیلمنامه است و منتظر دریافت پروانه ساخت تا با صدور مجوز پیش‌تولید این فیلم را شروع کند. این فیلم که مضمون تاریخی سیاسی دارد به زمان قحطی در ایران می‌پردازد که مراحل  تحقیق و نگارش آن توسط ابوالقاسم طالبی انجام شده است.

طالبی پیش از این ساخت سریال درجه الف «آخرین شاه، آخرین دربار» را اولویت کاری داشت و برای آن کُد تولید گرفت که بودجه آن هنوز تامین نشده است. شنیده می‌شود «یتیم خانه ایران» به لحاظ تولیدی سنگین‌ترین و پرهزینه‌ترین فیلم‌های سینمایی ایران باشد.‏ ابوالقاسم طالبی فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» را با عنوان سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران و فیلم‌های سینمایی دیگری مانند «دست‌های خالی»، «رئیس جمهور»، «نغمه»، «ویرانگر» و… را کارگردانی کرده است.