سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۰:۱۸ ق.ظ چاپ مطلب
برای مخاطب کودک/

روایتی از زندگی سرداران شهید در یک فیلم تلویزیونی

az-gahvareh-ta-mah

تصویربرداری فیلم تلویزیونی «از گهواره تا ماه»به کارگردانی سعید چاری ادامه دارد و احتمالا برای حضور در جشنواره فیلم کودک آماده نمایش می‌شود.

تصویربرداری فیلم تلویزیونی «ازگهواره تا ماه»به کارگردانی سعید چاری ادامه دارد و احتمالا برای حضور در جشنواره فیلم کودک آماده نمایش می‌شود.

سعید چاری به سوره سینما گفت: تصویربرداری فیلم تلویزیونی «از گهواره تا ماه» تا ده روز دیگر به پایان می‌رسد. احتمالا تدوین فیلم را خودم انجام می‌دهم. این فیلم، ایران را از حمله مغول تا سال ۹۲ روایت می‌کند و بیشتر مورد هجوم دشمن قرار گرفتن این مملکت و دفاع مردانش را روایت می‌کند.

وی افزود: بخش اصلی داستان دفاع مقدس و رشادت سردارانی مثل چمران، دوران، همت و دیگران است. حبیب الهیاری، شراره رخام، مهرداد فلاحتگر در نقش شهید مصطفی چمران، از بازیگران این فیلم هستند. «از گهواره تا ماه» در ژانر کودک ساخته می‌شود. قصدمان این است فیلم در هفته دفاع مقدس از تلویزیون پخش شود ولی اگر این اتفاق نیفتد فیلم را در جشنواره فیلم کودک به نمایش درمی‌آوریم.

az-gahvareh1

چاری درباره ارتباط این فیلم با کودکان توضیح داد: امام (ره) در دستگیری سال ۴۲ فرمودند سربازان من در گهواره‌ها هستند. این فیلم نیز سربازان این مملکت را نشان می‌دهد که امروز بزرگ شده‌اند و در زمینه‌های مختلف فرموده امام (ره) را تصویر می‌کنند.

این کارگردان ادامه داد: ۵ عملیات مهم دریایی، هوایی و زمینی در این فیلم تصویر شده. تصویربرداری تلفیقی از میدانی و جلوه‌های ویژه است. بخش‌های زیادی در استودیو ضبط می‌شود. ویژگی این فیلم این است که چون بازه زمانی گسترده‌ی را دربرمی‌گیرد هر ده دقیقه یک بار به کل عوض می‌شود و مخاطب با قصه و روایت تازه‌ای مواجه می‌شود.

چاری قرار است فیلمی سینمایی درباره شهید سپهبد قرنی بسازد که در حال حاضر در مرحله نگارش است. وی کارگردانی مجموعه تاریخی و دفاع مقدسی «سال‌های حادثه» را در کارنامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>