سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۸ ق.ظ چاپ مطلب
«ازدواج به سبک ایرانی» و حاشیه‌هایش/

مستندساز برگزیده «رویش» فیلمی درباره ازدواج می‌سازد

shahrooz-tavakol

مستندساز برگزیده جشنواره «رویش» از ساخت مستندی درباره ازدواج با لحنی زنانه خبر داد.

مستندساز برگزیده جشنواره «رویش» از ساخت مستندی درباره ازدواج با لحنی زنانه خبر داد.

شهروز توکل برگزیده هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: مستند «نواجش» درباره موسیقی استان مازندران را در مرحله مونتاژ دارم. خودم آن را مونتاژ می‌کنم. احتمالا تا دو ماه آینده آماده نمایش می‌شود.

وی افزود: این فیلم مملو از موسیقی‌های مختلف مازندران از جمله موسیقی وارداتی، موسیقی عروسی و عزا، موسیقی کولی‌ها و موسیقی متن زندگی مازندرانی‌هاست. یک مستند ۵۲ دقیقه‌ای را در مرحله پیش‌تولید دارم. این فیلم درباره ازدواج در ایران و تناسب قوانینی که در این زمینه برای زنان وجود دارد با متن زندگی واقعی است. نام این مستند فعلا «ازدواج به سبک ایرانی است» است که احتمالا تغییر می‌کند.

کارگردان «ممد نبودی» گفت: این مستند را تک‌نفره می‌سازم و احتمالا هیچ عواملی ندارم. در برخی موقعیت‌ها دوربین را به دست خود شخصیت‌ها می‌دهم که خودشان از زندگی خودشان فیلم بگیرند. این مستند در رده مستندهای خودبیانگر قرار می‌گیرد و خودم شخصیت اصلی هستم.دغدغه ساخت این فیلم به خودم برمی‌گردم و در واقع فیلم با سؤال: چرا من دارم دیر ازدواج می‌کنم؟ آغاز می‌شود. در یافتن پاسخ این پرسش سراغ شخصیت‌هایی می‌روم که فقط زن هستند و فیلم لحن خود را با مسائل زنان آمیخته می‌کند. تهیه‌کننده فیلم فعلا خودم هستم.

توکل درباره پیش‌بینی‌اش از وضعیت مستندسازی در چهار سال مدیریتی جدید اضافه کرد: مثل دیگر دوستان من هم خوش‌بینم. با توجه به قول‌هایی که در راستای بهتر شدن وضعیت مستند و فیلم کوتاه داده شده، بازگشایی خانه سینما و تمام قول‌های مساعد، افق‌های روشنی را می‌توان متصور شد. امیدوارم وضعیت مستند و فیلم کوتاه در دوره جدید پیش‌برنده باشد.

شهروز توکل برای فیلم «ممد نبودی» محصول حوزه هنری تندیس ویژه هیئت داوران را از هشتمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» دریافت کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>