سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ مرداد ۱۳۹۲ در ۹:۲۱ ق.ظ چاپ مطلب
«همه بچه‌های ما» مهرماه روی آنتن می‌رود/

فنائیان: انگیزه دویدن برای ساخت فیلم سینمایی ندارم

n00032562-b

کارگردان مجموعه «همه بچه‌های ما» با اشاره به مفهوم انسان‌دوستانه این سریال تأکید کرد این مجموعه مخاطب جذب خواهد کرد.

کارگردان مجموعه «همه بچه‌های ما» با اشاره به مفهوم انسان‌دوستانه این سریال تأکید کرد این مجموعه مخاطب جذب خواهد کرد.

تاجبخش فنائیان کارگردان مجموعه تلویزیونی «همه بچه‌های ما» دربار آخرین خبرهای این مجموعه به سوره سینما گفت: تصویربرداری این مجموعه سه ماه است به پایان رسیده، بهرام دهقانی تدوین نهایی را انجام داده و در آخرین مراحل صداگذاری و موسیقی هستیم.قرار است این مجموعه مهرماه از شبکه دوم سیما پخش شود. داستان این مجموعه درباره زنی است که به این ادراک رسیده که بچه‌های خیابان که فاقد امکانات بهتر زندگی کردن و تحصیل هستند می‌توانند بچه‌های خودش باشند. او آنها را زیر چتر حمایت خود قرار می‌دهد. در دل ظاهر داستان مفهوم یگانگی همه مردم با هم وجود دارد. در جریان داستان‌های متعددی که هر کدام از بچه‌های قصه ما دارند به این نتیجه می‌رسیم که انسانها واجد یک روح مشترک هستند که آنها را به هم پیوند می‌زند.

وی ادامه داد: یکی از تم‌های دیگر این مجموعه اشاره به کشورهای استکباری است. فقر کشورهای فقیر ناشی از زیاده‌خواهی حکومت‌های استکباری جهان است. یعنی اگر فقیری در کشور پاکستان، افغانستان یا کشورهای دیگر وجود دارد مستقیما به سیاست‌گذاری نظامی کشورهای استکباری برمی‌گردد. در قصه «بچه‌های ما» برخی بچه‌ها آسیب‌دیده چنین موقعیتی هستند.

این کارگردان درباره پیش‌بینی‌اش از واکنش مخاطبان با این مجموعه گفت: این سریال مجموعه عناصر جذاب را داراست و مخاطب قصه را پیگیری می‌کند. اما این عناصر برای جذب مخاطب کافی نیست. کنداکتور، تبلیغات و دیگر عواملی که فارغ از ظرفیت خود سریال هستند در جذب مخاطب مؤثر هستند. تماشاگران ما حق دارند سریال خوب ببینند و سریال ما هم به این تماشاگران نیاز دارد. علاوه بر بازیگران خوب، مجموعه‌ای از حرفه‌ای ترین عوامل سینما و تلویزیون در این کار با من همراه بودند.

فنائیان که کارگردانی سریال «حجر ابن عدی» را بر عهده داشته درباره ساخت فیلم سینمایی توضیح داد: دوست دارم فیلم بسازم اما باید شرایط فراهم شود. چند فیلمنامه دارم که ساخته شدنش منوط به دریافت پروانه ساخت و پیدا کردن تهیه‌کننده است. مجموعه‌ای از عوامل باید وجود داشته باشد تا کسی چون من تشویق به فیلمسازی شود. چون جوان و جویای نام نیستم که انگیزه دوندگی داشته باشم.

در «همه بچه‌های ما» ستاره اسکندری، امیر آقایی، ثریا قاسمی، انوشیروان ارجمند، نسرین مقانلو، الهام پاوه‌نژاد و … بازی کرده‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>