سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ بهمن ۱۳۹۸ در ۱۲:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

اختتامیه سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر برگزار شد/ «خورشید» بهترین فیلم و «شنای پروانه» با شش سیمرغ رکورددار جوایز شد

EkhtetamiehFajr38-1

در مراسم اختتامیه سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر «خورشید» بهترین فیلم شد و «شنای پروانه» با شش سیمرغ بیشترین جوایز را از آن خود کرد.

به گزارش سوره سینما، مراسم اختتامیه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر شامگاه سه‌شنبه بیست‌ودوم بهمن ماه با اجرای محمدرضا شهیدی‌فرد در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

«شنای پروانه» ۶ سیمرغ، «روز صفر» ۵ سیمرغ، «خورشید» ۳ سیمرغ، «درخت گردو»، «پوست» و «خروج» هر کدام ۲ سیمرغ و «تومان» و «ابر بارانش گرفته» هر کدام ۱ سیمرغ به خانه بردند.

در ابتدای مراسم سرود ملی جمهوری اسلامی ایران پخش و آیاتی چند از کلام‌الله مجید تلاوت شد.در ادامه تیزر جشنواره و کلیپ سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برای حضار پخش شد.

محمدرضا شهیدی‌فرد در ابتدای مراسم ضمن تبریک به مناسبت ایام‌ دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به آنچه در ماه‌های گذشته رخ داده اشاره کرد و با اشاره به این که امروز مصادف با چهلمین روز شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی‌است، گفت: شهادت او ملت ما را بار دیگر همدل کرد.مدتی پس از سقوط هواپیمای اکراینی در روزهایی که مردم ما ملتهب و نگران بودند، به روزهای جشنواره فیلم فجر رسیدیم. هنرمندان ما در این روزها سعی کردند در کنار هم و در کنار مردم باشند. او ابراز امیدواری کرد که از این پس حرف‌های امیدبخش و حرف‌هایی که ما را در همه احوال کنار هم قرار می‌دهد، بشنویم.

در ا‌دامه مراسم کلیپی شامل تصاویری از اعضا هیات انتخاب، مراسم قرعه‌کشی فیلم‌ها، رونمایی از پوستر، نشست‌های خبری جشنواره، سینماهای مردمی، هیات داوران، حضور وزیر در پردیس ملت پخش شد که با تصویر و صدای محمد علی کشاورز پایان یافت.

در ادامه محمدرضا شهیدی‌فرد با بیان اینکه امسال سومین سال دبیری دکتر ابراهیم داروغه‌زاده است، او را به روی سن دعوت کرد.

صحبت‌های دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

ابراهیم داروغه زاده گفت: به شما حضار گرامی، سینماگران عزیز، خوشامد و خیر مقدم می‌گویم و به همه همکاران عزیزم و هنرمندانی که به احترام مردم هنر دوستمان، همه تلاش نمودند تا با آماده‌سازی و نمایش  اثر هنری که خلق نمودند روزها و شب‌هایی دلنشین و شور انگیز برای مردم سینما دوستمان فراهم آورند خدا قوت می‌گویم.

یاد و نام قهرمانان دلاور، شهدای عزیز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت و خصوصا شهید گرامی‌مان حاج قاسم سلیمانی که جشنواره امسال با رایحه نام او عطر آگین شده است گرامی می داریم و به نیابت از جامعه سینماگر ایرانی برای خانواده های داغدار مصائب اخیر که شهادتشان غمی افزون تر در قلوب آحاد جامعه ایجاد نمود صبر وافر آرزو می‌کنم.

‎جشنواره فیلم فجر یکی از  مهمترین آئین‌هایی است که هر ساله ما را کنار هم جمع می‌کند تا با ابزار سینما در کنار هم دیدن و شنیدن را تمرین کنیم.

‎فیلمسازان مختلف با نگاه‌ها و جریان‌های فکری متنوع به بیان نظرات خود از قاب فیلم و سینما می‌پردازند و پس از آن گفتگوهای نقادانه در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و تخصصی سینما در رسانه‌های مختلف آغاز می‌شود و گفتگو، شنیدن، خواندن و دیدن آغازی است برای با هم بودن بیشتر و فهم بهتر جهان پیرامون و درک بهتر موقعیت‌های به ظاهر متفاوتی که افراد جامعه در آن قرار دارند و اگر این مهم به درستی اتفاق بیفتد توسعه در بستر این همدلی و هم‌زبانی و درک مشترک آغاز خواهد شد.

EkhtetamiehFajr38-2

‎جشنواره فیلم فجر مانند هر عیدانه دیگری این امکان را ایجاد می‌کند تا تمام اعضای یک خانواده در یک زمان و مکان خاص در یک گردهمایی بزرگ دور هم جمع بشوند برای اینکه همدیگر را بهتر ببیند، بشوند و درک کنند و البته این هم‌نشینی اهالی خانواده سینما در روزهای برگزاری جشنواره فیلم فجر باعث یک خیزش بزرگ مردمی در کل کشور می‌شود.مردمی که با شور و شوق اتفاقات این رویداد بزرگ فرهنگی را دنبال می‌کنند و در یک آئین ملی سهیم می‌شوند. جریان تازه‌ای از زندگی در جامعه شکل می‌گیرد، استقبال گروه‌های مختلف جامعه برای تماشای فیلم‌ها در کنار هم و باهم.

‎جامعه همیشه به اتفاقات و آئین‌هایی نیاز دارد تا دوباره کنار هم بودن را تمرین کنند، شکاف‌های اجتماعی را ترمیم کند و به آینده بهتر امیدوار شود.

‎با سینما می‌توانیم در کنار هم بودن را تجربه کنیم و امیدوار باشیم در فردای این کنار هم بودن به سوی توسعه و آینده‌ای بهتر حرکت کنیم.

برگزیدگان مسابقه تبلیغات سینمای ایران

در بخش بعدی پس از پخش تیزر بخش مسابقه تبلیغات سینمای ایران سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، برگزیدگان این بخش معرفی شدند.

سیمرغ بلورین بهترین عکس فیلم به مریم تخت‌کشیان برای فیلم «غلامرضا تختی» اهدا شد.

همچنین سیمرغ بلورین بهترین پوستر فیلم به محمد تقی‌پور برای فیلم «۲۳نفر» تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین تیزر و آنونس نیز به امید میرزایی برای فیلم «شاه‌کش» اهدا شد.

برگزیدگان بخش کوتاه، مستند و «نگاه‌نو»

در بخش بعدی اهدای جوایز نوبت به اهدای جوایز بخش فیلم کوتاه، مستند و «نگاه‌نو» رسید.

فرشته طائرپور به حاضران در سالن و کسانی که نیامدند اما باور داریم قلبشان برای سینمای ایران می‌تپد و برای بقای این سینما دعا می‌کنند، سلام کرد و گفت: ایستادن من روی این سن، از سر بی‌اعتنایی به اتفاقات تلخ اجتماعی و وضعیت سینما نیست بلکه برای حمایت از سینما و نسل جوان و خلاق است که نویدبخش روزهای روشن است. ما به احترام آنها اینجا هستیم. او سپس با نقل قول از حرف‌های بازیگر برنده اسکار گفت: ما یک عشق مشترک داریم. فیلم و سینما.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه به سعید نجاتی برای فیلم  «دابر» تعلق گرفت.

EkhtetamiehFajr38-3

سعید نجاتی پس از آمدن روی سن  از هیات انتخاب برای جایزه تشکر کرد و گفت: فکر نمی‌کردم موضوع مطرح شده در فیلم مورد توجه قرار بگیرد . این جایزه برای همه فیلمسازان کوتاه است. او در ادامه از فیلمسازان مطرح در حوزه فیلم کوتاه  نام برد و جایزه خود را به انجمن سینمای جوانان ایران که ۲۰ سال از او در عرصه فیلمسازی حمایت کرد و سید صادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران اهدا کرد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند بلند به فیلم «جایی برای فرشته‌ها نیست» به کارگردانی سام کلانتری و تهیه‌کنندگی محمد شکیبانیا و محسن شاه محمد میراب اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش «نگاه‌نو» به سعید ملکان کارگردان و تهیه‌کننده فیلم «روزصفر» تعلق گرفت.

صحبت‌های شهردار تهران

در بخش بعدی مراسم پایانی جشواره فجر ۳۸، پیروز حناچی شهردار تهران روی صحنه آمد و با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بخشی از سخنان خود حمایت از جشنواره فیلم فجر را وظیفه شهرداری تهران در حمایت از هنرمندان و مردم دانست.

شهردار تهران گفت: شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی نشانه همدلی مردم بوده است.تحقق تمام کلمات این شعار بدون نقض کلمه ای دیگر.برای تحقق این مهم باید به گفت و گو پرداخت و جشنواره فیلم فجر یکی از آیین هایی است که می تواند به تحقق این مهم کمک کند.

EkhtetamiehFajr38-4

تهران شهری برای همه نخواهد شد مگر با افزایش آگاهی های شهروندان. باید باور کرد که هنر و سینما بهترین وسیله برای تاثیرگذاری بر جامعه،فرهنگسازی  و ایجاد نشاط اجتماعی است.

بزرگداشت فریدون جیرانی

در ادامه این مراسم و برای برگزاری بزرگداشت فریدون جیرانی کلیپی متفاوتی از این فیلمساز و روزنامه‌نگار باسابقه برای حضار نمایش داده شد.

سپس غلامرضا موسوی و مهدی صباغ‌زاده برای اهدای جایزه بزرگداشت او روی سن آمدند.

غلامرضا موسوی در این بخش گفت: صحبت درباره فریدون جیرانی هم سهل و هم ممتنع است. او در رشته‌های مختلف کار کرده و بدون تعارف برای خطاب او ترجیح می‌دهیم که استاد صدایش بزنیم. او تنها یک کارگردان، فیلمنامه‌نویس یا مجری خوب نیست، او یک انسان خوب است. جیرانی به‌نوعی ویروس سینما را در مشهد پخش کرد و بسیاری از ما که در جوانی، در تئاتر فعال بودیم، سینما را جدی گرفتیم. او‌ انواع فیلم‌ها را می‌بیند و یک معلم است که می‌توان از او آموخت. او از حضار در سالن اختتامیه جشنواره سی‌هشتم خواست این هنرمند را تشویق کنند و به احترام او کلاه از سر برداشت.

مهدی صباغ‌زاده نیز با ذکر خاطراتی از جیرانی، گفت: من سینما را مدیون آقای جیرانی هستم.

در ادامه، با حضور جیرانی و دبیر جشنواره، تندیس بخش بزرگداشت، با تشویق حضار به این کارگردان اهدا شد.

EkhtetamiehFajr38-5

تندیس جایزه ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

در بخش بعدی مراسم پایانی جشنواره، نوبت به پخش نماهنگی درباره شهید حاج قاسم سلیمانی و اهدای تندیس بهترین فیلم با مضمون جهاد و مقاومت رسید. در ادامه شهیدی‌فرد از خانواده شهدا که در این مراسم حضور دارند (مادر شهیدان خالقی‌پور (مادر سه شهید)، همسر شهید آتش‌نشان علی قانع، همسر شهید جانباز احمد زنگی‌آبادی، خانواده شهید شهروز مظفری‌نیا، شهید مقاومت واز همراهان شهید حاج‌قاسم سلیمانی) نام برد که با تشویق ایستاده حضار روبه‌رو شدند. و سپس تندیس جایزه ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور سیدعباس صالحی وزیر ارشاد، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی و ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره فیلم فجر، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، همایون اسعدیان رییس هیات مدیره خانه سینما به فیلم «آبادان یازده ۶۰» به تهیه کنندگی حسن کلامی اهدا شد.

صحبت‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

در بخش بعدی مراسم نیز سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی گفت: در این روزها ما بیشتر از هر چیز به گفتگو نیاز داریم و در این ده روز به زبان سینما گفتگو کردیم. ما به زاویه‌دیدهای تازه و چشم‌اندازهای تازه نیازمندیم. جشنواره فیلم فجر فرصتی بوده برای دیدن، تبادل‌نظر و نقد. جشنواره، حشن مردم و سینماگران است. در این جشن میربان و مهمان یکی هستند برای برگزار شدن هر چه با شکوه‌تر برگزار شدن این جشن. چراغ سینما خاموش نشدنی است و سپاس از همه آنهایی که این چراغ را روشن و روش‌تر نگاه می‌دارند.

EkhtetamiehFajr38-6

برگزیدگان بخش «سودای سیمرغ»

در ادامه، بخش اهدای سیمرغ ها آغاز شد.

سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه بصری به محمد برادران برای فیلم «خروج» تعلق گرفت.

محمد برادران با تشکر از هیات داوران افزود: این سیمرغ برای ما بسیار با ارزش است. جای ابراهیم حاتمی کیا در اینجا خالی است. او با انتخاب ما برای جلوه‌های بصری سنگین فیلم «خروج» ریسک کرد. جای او در این مراسم خالی است دلم‌می خواست زمان گرفتن این جایزه در چشم او زل بزنم.

او‌در بخش دیگری از صحبت‌هایش جای فرامرز قریبیان را در این مراسم خالی کرد و افزود: ما بچه‌های این سرزمین و سربازان سردار سلیمانی هستیم و تازه اول راه ما است.او در ادامه به سانحه سقوط هواپیما و سوالاتی که بی پاسخ مانده اند اشاره کرد.

در ادامه سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی به محسن روزبهانی برای فیلم «روزصفر» اهدا شد .

همچنین سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی به مهرداد میرکیانی برای فیلم «خروج» تعلق کرد.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس هم به امیر ملک‌پور برای فیلم «روزصفر» اهدا شد و سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه را کیوان مقدم برای فیلم «خورشید» از آن خود کرد.

هیات داوران سیمرغ بلورین بهترین صدابرداری را به مهدی صالح کرمانی و سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری را به آرش قاسمی برای فیلم «شنای پروانه» اهدا کردند.آرش قاسمی سیمرغش را به یدالله نجفی تقدیم کرد و جای او را در این مراسم خالی دانست و ابراز کرد: آن‌ها هستند که ما هستیم.

EkhtetamiehFajr38-7

هم چنین سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن به  بامداد افشار برای فیلم «پوست» تعلق گرفت.بامداد افشار پس از آن که جایزه خود را دریافت کرد این جایزه را تشویقی و حمایتهیات داوران از جوانان دانست که با وجود نام حسین علیزاده در این لیست به او‌ تعلق گرفته است.

سیمرغ بلورین بهترین تدوین هم به  اسماعیل علیزاده برای «شنای پروانه» اهدا شد.

در ادامه سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به مرتضی نجفی برای فیلم «تومان» تعلق گرفت.مرتضی نجفی ضمن تشکر از تیمی که در کنار او حضور داشتند از اینکه در این لیست کنار مسعود سلامی و هومن بهمنش بودم مفتخرم. ای کاش پدرم چند وقت بیشتر در میان ما می‌ماند.

هیات داوران سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به طناز طباطبایی برای فیلم «شنای پروانه» اهدا کردند . طباطبایی که نخستین سیمرغ خود را دریافت می کرد ابراز داشت:ا ولین چیزی که می‌توانم بگویم شکر خداست.او خطاب به رسول صدر عاملی گفت:من سال  ۸۳  و با فیلم شما به سینما ورود کردم و امسال نیز  اولین سیمرغم را برای حضور در فیلمی با تهیه‌کنندگی شما گرفتم. او در ادامه سخنانش جای جواد عزتی را خالی دانست  و تاکید کرد که این بازیگر دارای قلب بزرگی است.

EkhtetamiehFajr38-8

او در ادامه از محمد کارت تشکر کرد و افزود: من به فیلمی که در آن حضور داشتم افتخار می‌کنم. این جایزه حاصل تلاش فردی نیست بلکه حاصل یک حلقه و تلاش جمعی است. او همچنین از کارگردان «خورشید» دیگر فیلمی که در آن حضور داشت تشکر کرد. در پایان به پاس زحمات پدر و مادرش این سیمرغ را به آن‌ها تقدیم کرد.

در ادامه این مراسم، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به  امیر آقایی برای فیلم «شنای پروانه» اهدا شد.آقایی پس از دریافت سیمرغش از تیم درجه یک «شنای پروانه»، رسول صدرعاملی، محمد کارت و بازیگران این فیلم تشکر کرد.

او ارزش معنوی این سیمرغ را به خانواده‌اش تقدیم کرد که سال‌های پای او ایستادند.

در ادامه و قبل از معرفی برندگان سیمرغ نقش‌های اصلی، لوح تقدیر ویژه داوران بخش سودای سیمرغ به  شمیلا شیرزاد، ابوالفضل شیرزاد، روح‌الله زمانی و سیدمهدی موسوی بازیگران کودک‌ونوجوان فیلم «خورشید» اهدا شد.

شمیلا شیرزاد پس از آن که روی سن آمد گفت: من یک کودک افغانی هستم که در کشورم جنگ است و صلح و آرامش نیست و در کشور دیگری کار می‌کنم. به امید روزی که در هیچ کجای جهان جنگی وجود نداشته باشد.

EkhtetamiehFajr38-9

روح‌الله زمانی دیگر نوجوان بازیگر فیلم «خورشید» نیز گفت: از آقای مجیدی که مسیر بازیگری را به من آموخت و  همچنین عوامل فیلم تشکر می‌کنم و این لوح را به مادرم تقدیم می‌کنم.

ابوالفضل شیرزاد هم پس از دریافت لوحش گفت: از آقای مجیدی و عسگری ممنونم که من را که از بازیگری چیزی نمی‌دانستم برای ایفای این نقش راهنمایی کردند.

سید مهدی موسوی هم گفت: از آقای مجیدی، عسگری و عوامل فیلم که به تجربه بازی من در فیلم کمک کردند ممنونم. این لوح را به مادربزرگم تقدیم می‌کنم که در نبود پدر و مادرم از من نگهداری کرد.

روح الله زمانی هم گفت: من از زندگی ناامید شده بودم و حضور در این فیلم و تجربه بازی به من امید دوباره داد. از همه می‌خواهم ناامید نشوند و پرتلاش به مسیرشان ادامه دهند.

همچنین در ادامه سیمرغ‌ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی زن به نازنین احمدی برای فیلم «ابر بارانش گرفته» تعلق گرفت.نازنین احمدی از هیات داوران و مسئولان جشنواره و مجید برزگر تشکر کرد و گفت: بودن این جایزه در دست من به دلیل حمایت یک تیم خوب است. من مفتخرم که این جایزه را برای حضور در فیلم مجید برزگر می‌گیرم.

EkhtetamiehFajr38-10

سیمرغ‌بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی مرد نیز به پیمان معادی برای فیلم «درخت گردو» اهدا شد که جایزه او را محمد حسین مهدویان کارگردان این فیلم به همراه ژینا زاهدی بازیگر کودک این فیلم دریافت کرد.

مهدویان درباره عدم حضور پیمان معادی در ایران به دلیل حضور در فیلمی که خارج از ایران فیلمبرداری می‌شود گفت: پیمان از ابتدای جشنواره در کنار فیلم بود. در نشست خبری روی خط تلفن حضور داشت و برای ادای احترام به جشنواره  ویدیوئی ضبط  و ارسال کرده است.

این کارگردان در ادامه گفت: خوشحالم  که پیمان معادی اولین سیمرغش را برای حضور در فیلم من می‌گیرد.

معادی در این ویدئو از مهدویان برای روایت این فیلم انسانی تشکر کرد. او همچنین از هیات داوران تشکر کرد و گفت :این شانس را نداشتم که درخشش همکارانم را روی پرده سینما ببینم اما مطمئنم که فوق العاده بوده اید. از محمدحسین مهدویان و مصطفی احمدی به خاطر اعتمادی که به من، برای ساعت چنین اثر فاخر و دغدغه مندی کردند، ممنونم.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم «هنر و تجربه» هم به بهمن و بهرام ارک برای فیلم «پوست» تعلق گرفت.

در ادامه این مراسم سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه مشترک هم به نیما جاویدی و مجید مجیدی برای فیلم «خورشید» اهدا شد.مجید مجیدی از پیروز حناچی شهردار تهران تشکر ویژه کرد که به مقوله مهم کودکان کار توجه داشت و گفت: شهردار، محبت کرد و به سر صحنه ما آمد. این‌ها نان آوران کوچکی هستند  که امیدوارم روزی برسد که کودکی سر چهارراه ها نباشد. این جایزه را به کسی تقدیم می‌کنم که اگر نبود این فیلم ساخته نمی‌شد. به هومن بهمنش که یک سال در کنار من بود.

او با ابراز احترام به فیلمبرداران ایران گفت: هومن چیزی کمتر از استرادو ندارد و او استرادوی ایران است.

EkhtetamiehFajr38-11

نیما جاویدی دیگر فیلمنامه نویس فیلم «خورشید» نیز گفت: امیدوارام این فیلمنامه ادای دینی به همه کودکان کشورم باشد. او در ادامه از بازیگران نوجوان «خورشید» تشکر کرد.

هم چنین سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیأت‌داوران به سعید ملکان برای فیلم «روزصفر» تعلق گرفت.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی نیز به  محمدحسین مهدویان برای «درخت گردو» اهدا شد.

EkhtetamiehFajr38-12

مهدویان در ابتدا از گروه «درخت گردو» که در جزئیات فیلم بسیار دقیق عمل کردند تشکر کرد و گفت: این فیلم بلوغ کاری گروه ما بود. این جایزه را به نمایندگی از شما می‌گیرم. من همیشه طرفدار مجید مجیدی بودم و خاطرات خوب از سینما را مدیون او هستم. بودن اسمم در کنار او باعث افتخار من است. از تهیه‌کننده فیلمم که به طور مستقل روی این فیلم سرمایه‌گذاری کردند تشکر می‌کنم. از پدر و مادرم تشکر می‌کنم. فیلم ما درباره پدران مظلوم و داغدیده بود و این جایزه را به همه پدران داغدار سرزمینم از جمله پدران سانحه سقوط هواپیما و جانباختگان کرمان در مراسم تشییع شهید سردار سلیمانی تقدیم می کنم.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم هم به فیلم «خورشید» به‌تهیه‌کنندگی امیر بنان و مجید مجیدی تعلق گرفت.

مجید مجیدی پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم از سوی هیات داوران گفت: گرفتن جایزه حس مسئولیت را بالا می‌برد. امیدوارم برای کشور و‌ مردمم مفید باشم. بسیاری به من می‌گویند درد و رنج‌ها را به تصویر بکشم اما در بسیاری مواقع تنها سنگ صبور هستم و از این بابت که کاری از دستم برنمی‌آید شرمنده مردم هستم.

امیربنان هم پس از آن که روی سن حاضر شد گفت: خوشحالم که اولین تهیه‌کنندگی‌ام را در کنار مجید مجیدی انجام دادم و با یک تیم نخبه کار کردم. برای سینمای ایران خوشحالم که هومن بهمنش را دارد. در این فیلم شرایط سختی داشتیم که تیم ما به عشق کودکان، کار جهادی کردند. این سیمرغ را به همه گروه تقدیم می‌کنم.

EkhtetamiehFajr38-13

در شرایطی که بسیاری ادعای ایستادن پای فیلم‌های اجتماعی دارند اما عده‌ کمی این وعده را عملی می‌کنند. از پیروز حناچی شهردار تهران برای حضورش تشکر می کنم.

هم چنین سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی هم به فیلم «روز صفر» ساخته سعید ملکان اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران هم به فیلم «شنای پروانه» به‌تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی تعلق گرفت.

محمد کارت با ابراز احترام به نظر داوران و بزرگان سینما خود را شاگرد این عزیزان دانست و ابراز داشت: مثل بچه های فیلم «خورشید» کسانی که با زجر وارد سینما شده اند قدر این لوح را می دانند.

او ادامه داد: من به عنوان یک مستندساز قول می دهم‌ که به ساخت مستند در جهت اصلاح فرهنگ کشورم ادامه دهم‌. همچنین از عوامل درجه یک و کم نظیر و خلاق تیم «شنای پروانه» و رسول صدرعاملی که با نگاه پدرانه این پروژه را حمایت کرد تشکر می کنم.

EkhtetamiehFajr38-14

او با اشاره به این مطلب که جواد عزتی جایزه اش را از دل مردم می گیرد افزود: دم دل تک تک مردم بالا و پایین شهر که به تماشای فیلم نشستند گرم.

کارگردان فیلم «شنای پروانه» خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد زحمات فیلم های من برعهده آبان عسکری بوده که همیشه در کنارم مرا حمایت کرده است.

رسول صدرعاملی هم بیان داشت: روزگار غریبی است. جشنواره امسال نسبت به سی و هشت دوره گذشته با حال و هوایی متفاوت و همراه با رنج و شادمانی برگزار شد.

رنج برای اتفاقات اخیر و شادمانی به مناسبت ورود جوانانی که نمونه های شان را در سیمرغ های امسال شاهد بودیم.

او در پایان برای سینمای ایران آرزوی پایندگی کرد‌.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>