سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ مرداد ۱۳۹۲ در ۹:۱۶ ق.ظ چاپ مطلب
در راه جشنواره فیلم کودک/

محقق: جای فیلم من در جشنواره کودک است/ از روی تفنن برای کودکان فیلم ساخته‌ایم

hadi-mohagheh

کارگردان فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند» پیش‌بینی کرد تناسب این فیلم با دنیای کودکان باعث موفقیت آن در جشنواره کودک شود.

کارگردان فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند» پیش‌بینی کرد تناسب این فیلم با دنیای کودکان باعث موفقیت آن در جشنواره کودک شود.

سید هادی محقق کارگردان فیلم سینمایی «او خوب سنگ می‌زند» درباره حضور این فیلم در جشنواره کودک به سوره سینما گفت: این فیلم اولین شاخصه فیلم کودک بودن را دارد. راوی فیلم یک نوجوان ۱۵ ساله است. نتیجه‌ای که از جشنواره فیلم فجر به دست آوردیم بد نبود تقریبا واکنش خوبی از مخاطبان دریافت کردیم بنابراین حدس می‌زنم در جشنواره کودک هم فیلم ما دیده شود. دوست دارم ارتباط نوجوانان و کودکان در جشنواره کودک را با شخصیت اصلی فیلمم ببینم.

وی افزود: ما همواره از روی تفنن و سفارش به سمت سینمای کودک رفته‌ایم و برای کودک فیلم ساخته‌ایم. امیدوارم جشنواره پرباری داشته باشیم اما تجربه سالهای گذشته نشان داده که شناخت ما از کودک درست نیست و یا اساسا شناختی از کودک نداریم. ما آدم بزرگ‌ها دنیای کودکان را فراموش کرده‌ایم. سال گذشته در جشنواره فیلم کودک فیلم‌هایی دیدم که تأسف‌برانگیز بود.

khoob-sang-mizanad1نمایی از فیلم «او خوب سنگ می‌زند»

این کارگردان ادامه داد: حضور در جشنواره کودک برایم مهم است. این جشنواره حیثیت دارد و یک برند است. در واقع جای فیلم من اساسا در جشنواره کودک است. شناخت من از کودکان در واقع ابتدا از خود قصه می‌آید و بعد از دنیای کودکان.

وی درباره فیلم جدیدش گفت: فیلم دومی که خواهم ساخت اهمیتش از فیلم اولم خیلی زیادتر است. مهم ورود من به سینما بود که اتفاق افتاد حالا می‌خواهم برای نوشتن فیلمنامه فیلم بعدی‌ام بیشترین دقت و تمرکز را به خرج دهم. کمیت برایم مهم نیست. مهم نیست که امسال در جشنواره فجر فیلم نداشته باشم، دوست دارم وقتی به فیلمنامه ایده‌آلم رسیدم آنوقت به فکر کلید زدن باشم.

محقق گفت: همراه با رضا گشتاسب مشغول نگارش فیلمنامه جدیدم هستم که فضایی فانتزی و روستایی دارد. قصه در دهدشت استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گذرد و فضایی کاملا متفاوت دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>