سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ مرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۱۱ ق.ظ چاپ مطلب
انتظار سینماگران از وزیر ارشاد/

نگاه وزیر ارشاد به مشکلات سینما به عنوان معضل/فیلمنامه‌نویس‌ها خلع مسئولیت شده‌اند

mehdi-sajjade-chi

فیلمنامه‌نویس فیلم سینمایی «روز سوم» ایجاد همدلی در سینماگران را یکی از وظایف دکتر علی جنتی دانست.

فیلمنامه‌نویس فیلم سینمایی «روز سوم» ایجاد همدلی در سینماگران را یکی از وظایف دکتر علی جنتی دانست.

مهدی سجاده‌چی فیلمنامه‌نویس درباره انتظارها از وزارت ارشاد دولت جدید به سوره سینما گفت: طبیعتا درباره تمام ارکان و فعالیت‌های وزارت ارشاد صحبت نمی‌کنم و فقط به سینما اشاره خواهم داشت. مشکلات سینما ساختاری و بنیادین است و الزاما با تغییر مدیریت حل نمی‌شود.

وی افزود: امیدواری ما این است که رفتارهای مدیریت جدید در جهت بهتر شدن وضع موجود باشد نه تشدید آن. شخصا هیچ توقعی ندارم که وزیر ارشاد جدید در ۴ سال مشکلات سینما را حل کند. اما امیدوارم که بعد از ۴ سال شاهد باشیم فعالیت‌ها و رفتارهای مدیریتی در جهت حل مشکلات بوده است.

این فیلمنامه‌نویس اضافه کرد: آسیب‌های سینما در سال‌های اخیر زیاد بوده. نداشتن فیلمنامه خوب، وضع حاد سالن‌های سینما به لحاظ کیفی و کمی، دور شدن مخاطبان فرهیخته از سینما و مشکلاتی عمیق‌تر و ریشه‌ای‌تر. وزیر جدید به وضعیت سینما باید به عنوان یک معضل نگاه کند نه یک سازمان که فقط باید آن را اداره کرد.

وی گفت: نمی‌گویم وزیر جدید علاقه افراطی به سینما داشته باشد، به اندازه‌ای علاقه داشته باشد که بتواند با اشتیاق مسیر را به سمت گشایش مسائل سینما هدایت کند و پیشرفت این حرفه، صنعت را دوست داشته باشد. حق وزیر است که به متخصصین بر اساس ضوابط پیشنهاد کار بدهد. این از اختیارات اوست که از تجربه‌های مدیران قبلی استفاده کند یا نکند.یکی از عمده‌ترین مشکلات سینما در سالهای اخیر رفتارهای سلیقه‌ای بوده است. اگر وزیر جدید بتواند به دایره گسترده سلایق، هماهنگی و وحدت ببخشد و آنها را همدل کند قطعا گام بلندی برداشته و شایسته تشویق است.

سجاده‌چی که نگارش فیلمنامه‌های «روز سوم» و «پاتال و آرزوهای کوچک» را بر عهده داشته درباره فعالیتش در این زمینه توضیح داد: ترجیحم این است که فعلا به طور جدی درگیر این قضیه نباشم. شرایط برای فیلمنامه‌نویسی سخت شده. من با تولید در سینما مشکل دارم، از ابتدای تولید یک فیلم سینمایی فیلمنامه در این پروسه دستکاری می‌شود. این روزها نه تنها کارگردان و تهیه‌کننده بلکه بازیگران هم در فیلمنامه دست می‌برند. محیط برای فیلمنامه‌نویس‌ها نا امن شده است. فیلمنامه‌نویس‌ها خلع مسئولیت شده‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>