سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۳ ق.ظ چاپ مطلب

افزایش رشد سه برابری مخاطبان در سامانه اینترنتی هاشور/ نمایش سه مستند درباره کیارستمی

Hashoor

مجموعه سه قسمتی مستند درباره عباس کیارستمی در سامانه اینترنتی هاشور به نمایش درمی‌آید.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی هاشور، مدیر سامانه آنلاین هاشور درباره اکران آنلاین فیلم‌ها در زمان کرونا گفت: شیوع کرونا چنان تاثیری بر ساز و کار روابط در دنیا گذاشته است که بسیاری از کارشناسان نام عصر کرونا را برای عصر جهان برگزیدند و کارشناسان معتقد هستند که جهان پس از کرونا پدیده‌ای متفاوت خواهد بود زیرا به یکباره جامعه بشری با وضعیتی روبرو شد که ساز و کار ارتباطات اجتماعی را زیر سوال برده است به همین دلیل ضرورت هنر در این دوران شاید بیش از هر زمان دیگری احساس شد و موسیقی، ادبیات، سینما و دیگر وجوه هنر مرهمی بر آلام مردم قرنطیه شد.

فرزاد آذری پور با بیان اینکه امروز بستر اینترنت بستر روابط اجتماعی، دیدارها، خرید ، فروش و غیره شده است، افزود: دو سال پیش سامانه اینترنتی هاشور با هدف دسترسی هر علاقمندی به فیلم مورد نظر فارغ از مکان جغرافیایی نمایش فیلم‌های مستند را آغاز کرد و برای اولین نمایش میزبان مستند «توران خانم» ساخته ارزشمند رخشان بنی اعتماد و مجتبی میرطهماسب به طور همزمان در ایران و جهان بود. هاشور که متکی بر ارتباط با زیرساخت های اینترنتی بود توانست با رعایت بالاترین حد ایمنی این فیلم را اکران و به دست مخاطبین برساند و مجتبی میرطهماسب و رخشان بنی اعتماد نقش مهمی در ایده و راه اندازی اکران آنلاین داشتند.

وی با بیان اینکه اکران آنلاین ضرورتی بود که در دوران کرونا نیازی دوچندان یافت و پس از این دوران نیز جایگاه خود را خواهد داشت، گفت: از اواخر بهمن ماه بر تعداد مخاطبان سامانه اینترنتی هاشورافزوده شد و مشترکین ما سیر صعودی بالایی داشتند و تا پایان فروردین به رشد ۳۰۰ درصدی رسید. خوشبختانه به خاطر زیرساخت‌های مناسب مشکلی در خدمات رسانی نداشتیم و امکان رشد چندین برابری نیز برای مراجعه کنندگان فراهم شده است.

آذری پور با بیان اینکه پنجاه فیلم جدید به سامانه هاشور اضافه شده است، گفت: مجموعه سه قسمتی درباره عباس کیارستمی به نام های «یک گفتگو با عباس کیارستمی»، «نرسیده به درخت» و «آن سوی درختان زیتون»، فرخی یزدی، میدان جوانان(سابق)، این پیکان، عشق من تبریز، سفر سهراب، این مرد، پیرنیا باغبان گلها، میلاد کیایی، قطار مسیر ۶۰، مجموعه پنج قسمتی اورسن ولز صحبت می کند،این مرد نیچه نیست و … از جمله فیلم هایی هستند که می توانید در هاشور ببینید.

وی خاطرنشان کرد: پیش از راه اندازی هاشور، سابقه ۲۰ ساله در عرضه خدامات اینترنتی  و مطالعاتی بر روی Vodهای موفق دنیا داشتیم و تلاش کردیم تا آنجا که ممکن است چرخ را از نو اختراع نکنیم و از دانش روز دنیا در این زمینه بهره ببریم . بر پایه این دو وجه بود که توانستیم چندماه پس از رونمایی هاشور اولین اکران آنلاین در ایران و جهان را در سال ۹۷ به نتیجه برسانیم.

آذری پور درباره نمایش فیلم های سینمایی بلند نیز توضیح داد: قبل از شیوع کرونا هم درصدد نمایش فیلم سینمایی بلند بودیم ، مذاکرات آنرا آغاز کردیم ، سایت نیز طراحی جدید شد تا امکانات بیشتری را در اختیارمان قرار می‌دهد.

مدیر سامانه اینترنتی هاشور بیان داشت: تاکنون بالاترین تعداد مخاطب را برای دیدن فیلم‌های مستند در هاشور داشتیم اما با توجه به جمعیت هشتاد و چند میلیونی ایران از منظر اقتصادی هنوز راه طولانی داریم و نیازمند کمک نهادهای فرهنگی- دولتی هستیم البته منظور صرفا کمک مالی نیست بلکه نیاز به فرهنگ سازی دارد تا جای بیشتری از سبد خانواده به محصولات فرهنگی اختصاص پیدا کند.

آذری پور با بیان اینکه vod ها در دهه گذشته به جریان مسلط و دموکراتیک ارتباط محصولات سینمایی با مخاطب تبدیل شده است، افزود: vod ها به مخاطب فرصت می‌دهد تا فارغ از اینکه کجا باشند بتوانند آخرین محصول سینمایی را ببینند. ساز و کار ارتباط با جهان اگرچه در ایران شکل خاصی دارد اما با این وجود می‌بینیم که نوعی ساز و کارهایی که vod های بزرگ جهان دارند در کشور ما نیز ناگزیر رایج می شود و مخاطبان این امر می‌توانند مخالفت کنند اما در نهایت راهکار سینما در آینده صرفا نمایش فیلم در سالن‌ها نخواهد بود و ماجرای کرونا در شرایط فعلی صرفا سرعت می‌بخشد.

وی ادامه داد: آینده اکران آنلاین در ایران ناگزیر و به خصوص با شناخت و قانون کپی رایت به ضریب امنیت افزوده می‌شود و تجربه نشان می‌دهد که اکران آنلاین به رونق بیشتر اکران سالن‌های سینمایی منجر خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>