سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
مصطفی فتاحی در گفت‌و‌گو با سوره سینما مطرح کرد:

تولید اولین اثر مرکز مستند سوره در سال ۹۹ با موضوع کرونا/ سینما روزنه‌ای امیدبخش به جامعه است

Mostafa-Fatahi

تولید اولین اثر مرکز مستند سوره در سال ۹۹ با موضوع کرونا آغاز شده و این مستند روایتگر زندگی طلبه‌ای مجاهد در خدمات‌رسانی به بیماران خواهد بود.

مصطفی فتاحی مستندساز در گفت‌و‌گو با خبرنگار سوره سینما در خصوص ساخت مستندی با موضوع شیوع ویروس کرونا در ایران گفت: این مستند به کارگردانی سعید صفار ماجرای زندگی طلبه ای در قم را روایت می کند که با شیوع ویروس کرونا از برگزاری مراسم عروسی خود منصرف شده و به همراه همسرش داوطلبانه به بیماران بستری در بیمارستان  خدمات رسانی می کند. در واقع محوریت اصلی فیلمنامه بر اساس واقعیت های زندگی غلامعلی بدرلو‌ نوشته و نمایی از اقدامات جهادی افراد در بحران را به تصویر می کشد.

وی افزود: در حال حاضر ساخت این مستند سینمایی با مشارکت مرکز مستند سوره ادامه داشته و عنوان مشخصی برای آن انتخاب نشده است.گفتنی است ابعاد فعالیت های جهادی در شرایط بحران انتشار ویروس کرونا از مهترین اهداف تولید این اثر بوده است.

تهیه کننده این مستند خاطرنشان کرد: ما قهرمان هایی داریم که زنده اند و هر کدام قصه هایی برای گفتن دارند بنابراین فیلمسازان ما همچون هالیوود نیازی به خلق موضوع نداشته و با موضوعات خوبی مواجه هستند. پزشکان و کادر درمانی، قهرمانان امروز ما در برابر ویروس کرونا هستند که همانند مدافعان حرم و رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی، از سلامت مردم دفاع کرده و جان فشانی کرده اند فقط کافی است کمی کادر درمانی و پزشکان خود را با کشورهای دیگر مقایسه کنیم که چگونه پای دفاع از سلامت هم میهنان خود ایستاده و در بسیاری از موارد خود و خانواده هایشان نیز به بیماری مبتلا شده اند با این‌وجود‌‌ از تصمیم خود کوتاه نیامدند.

وی در خصوص نقش سینما در پرداختن به مجاهدت ها و موضوعات مربوط به بحران انتشار ویروس کرونا در کشور یادآور شد: اطلاع رسانی صرفا توسط جامعه خبری انجام نشده و سینما به عنوان رسانه ای بین المللی می تواند به قصه های این دوران پرداخته و‌ تاثیرات مثبتی بر افکار مخاطبان ایجاد کند. مردم خود پای کار ایستاده اند و به تصویر کشاندن اقدامات مبارزه با بیماری و اهمیت سلامت مردم، به جامعه امید بیشتری می دهد.

فتاحی بهره مندی از فضای مجازی را راهکاری برای جبران خسارت های ناشی از شیوع ویروس کرونا به سینما دانست و ادامه داد: در جوامع امروز ‌فضای مجازی به عرصه ای شناخته شده برای همگان تبدیل شده و استفاده مناسب از آن به بهبود وضعیت نابه سامان اقتصاد سینما، کمک بسیاری می کند چرا که تبلیغ فیلم ها و مستندهای تولید شده در این فضا بازخورد مالی خوبی به همراه داشته و بعضا بازگشت سرمایه از این روش بیش از نمایش فیلم در تلویزیون و سینما خواهد بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>