سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

برنامه تلویزیونی «مکث»؛ تولید راهبردی در جهت افزایش امید به زندگی

Maks-TV2

برنامه تلویزیونی «مکث» یکی از موثرترین برنامه‌های تلویزیون در جهت ایجاد امید به زندگی در جهت شناختن زوایای پنهان و آشکار کرونا و مواجهه با آدمهای درگیر با این ویروس است.

سوره سینما – درشرایطی که به واسطه شیوع بیماری مرموز و بی‌رحم کرونا، ایزوله زندگی کردن مردم را دچار چالشهای روحی و روانی و افسردگی کرده است وجود برنامه های فرهنگی مثل فیلم دیدن، کتاب خواندن و دیدن برنامه‌هایی جذاب با محوریت آرامش بخشیدن به مردم از راهکارهای مناسب در جهت مقابله با این افسرگی است.

در تلویزیون هم تلاش شده با ساخت برنامه‌هایی خاص گامهایی در این راه برداشته شود؛ برنامه‌هایی هرچند اندک ولی قابل امیدواری.

برنامه تلویزیونی «مکث» یکی از موثرترین برنامه‌های تلویزیون در این دو ماهه شیوع کرونا در جهت ایجاد آرام بخشی و افزایش اطلاعات عمومی مردم در جهت شناختن زوایای پنهان و آشکار کرونا و مواجهه با آدمهای درگیر با این ویروس است.

فضای ساده و پر از گل و گیاه دکور برنامه ، پخش موزیک لایت و گوش نواز و متین و آرام صحبت کردن مجری و مهمانان هم بخشی از ویژگیهای این برنامه محسوب می‌شود.

«مکث» برنامه‌ایست که مهمانان در آن علیرغم پرمخاطره بودن موقعیتشان طوری صحبت می‌کنند که مخاطب این حس را در درونش پیدا می‌کند که میتواند با این ویروس با رعایت مسائل بهداشتی زندگی کرد و فی‌الواقع «مکث» با تولید راهبردی، امید به زندگی را در درون مخاطب بروز و ظهور بیشتری می‌دهد.

به طور حتم در این شرایط سخت و دشوار یکی از وظائف اصلی تلویزیون تولید برنامه هایی سرگرم کننده ، با محتوا، شاد و آرام‌بخش است و مدیران تلویزیون هم باید در این راستا از گروههای حرفه‌ای برای برنامه سازی دعوت کنند و برنامه “مکث” میتواند الگوی ایده آلی در این حوزه تعریف بشود.

برنامه تلویزیونی «مکث» برنامه‌ای است که با یک تیم محدود اما توانا و کاربلد تولید شده و این در شرایط مضیقه مالی تلویزیون و کلا کشور یک حسن و ویژگی است و یک پیام و الگوی مهم برای برخی از دوستان تهیه کننده و کارگردان دارد که نباید همه چیز را گره زد به اتکا به بودجه‌های کلان و نجومی چون خلاقیت و تجربه و دانش در این زمینه کارسازتر است.

تیم سازنده «مکث» با مدیریت جواد فرحانی نشان داده که با استفاده از الگوهای تولیدهای موفقی که او در برنامه‌هایی نظیر «خندوانه» و «ستاره ساز» و «هزارداستان» داشته، می‌شود با مدیریت درست و حرفه‌ای برنامه‌های اثرگذار و بدون ادعا تولید کرد و هم سرگرم کرد و هم در مردم حس اطمینان و آرامش ایجاد کرد.

برنامه تلویزیونی «مکث» در ایام رمضان هر روز ساعت ۱۹ از شبکه دوم سیما روی آنتن می‌رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>