سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
کارگردان «لباس شخصی» مطرح کرد:

لزوم اختصاص سوبسید به فیلمسازان/ استقبال از شرایط اکران جدید منوط به حمایت دولت است

Amirabbas-Rabiee

امیرعباس ربیعی معتقد است حمایت دولت و اختصاص سوبسید به فیلمسازان، ریسک اجرای طرح‌های جدید نمایش فیلم را کاهش داده و خسارت مالی بخش فرهنگی کشور را تا حدی جبران می‌کند.

امیرعباس ربیعی کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سوره سینما در خصوص اقدام سازمان هنری رسانه‌ای اوج نسبت به اعمال طرح «نمایش آنلاین» و «سینما ماشین» گفت: انتشار ویروس کرونا و در پی آن تعطیلی سینماها بحرانی پیش بینی نشده ای بود و نه تنها جامعه سینمایی، همه زمینه های اقتصادی را با رکود مواجه کرد. مسلما در این شرایط باید به فکر راهکارهایی برای بهبود وضعیت بود. بنابراین می توان «نمایش آنلاین» و «سینما ماشین» بهترین راهکار برای جبران خسارات ناشی از این بیماری دانست. به هر حال اینگونه اکران فیلم شیوه جدیدی محسوب شده و قبول آن برای هر فیلمسازی ریسک بزرگی است.

وی افزود: گرچه نمایش فیلم به شیوه های جدید برای فیلمساز و مخاطب جذاب است اما ضریب آزمون و خطا در آن بالا بوده و بدون تجربه به نتیجه کاملی نخواهد رسید، با این اوصاف، فیلمسازان قادر به اطمینان کامل برای بازگشت سرمایه فیلم خود نیستند. بنده نیز، ترجیح می دهم نسبت به نمایش فیلم «لباس شخصی» تا رویت تجربه های بیشتر این طرح ها صبر کرده و ذائقه تماشاگران را بسنجم.

کارگردان فیلم «لباس شخصی» در خصوص مشکلات نمایش آنلاین فیلم ها خاطرنشان کرد: تماشای آثار بر روی تلویزیون ابعاد متفاوتی با سینما دارد. قطعا فیلمساز اثر خود را با تصور نمایش بر روی پرده سینما ساخته و پخش آن در چارچوب تلویزیون حس خوشایندی ندارد. بسیاری از فیلمسازان به بهبود شرایط و بازگشایی سالن سینماها امیدوار هستند و تا جایی که امکان دارد صبر خواهند کرد. مسلما زمان برای اکران فیلم ها در طی یکسال محدود بوده و در صورت کمبود وقت بهترین راه مراجعه به « نمایش آنلاین» و «سینما ماشین» است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ویروس کرونا همه مشاغل و نیازهای مردم را با مشکل روبرو کرده و مایحتاج ضروری کشور با اجرای طرح فاصله گذاری تأمین می شود. نیاز به فرهنگ از جمله ضروریات جامعه است و همانند نان و گوشت باید در سبد کالای خانواده ها قرار گیرد؛ بنابراین مسئولان ما موظفند نگاه جدی تری به بخش فرهنگ داشته و همانند دیگر مسائل به دنبال راهکاری برای بهبود وضعیت فرهنگ باشند.

ربیعی اذعان داشت: سینما و تئاتر خوراک فرهنگی امروز جامعه است و مردم نسبت به فضای فرهنگی احساس نیاز می کنند. در شرایط عدم بازگشایی سالن های نمایش، استقبال فیلمسازان از شرایط اکران جدید منوط به حمایت دولت از آن ها است در غیر این صورت، فیلمسازان صرف نظر از مسائل مالی، به نوعی با از خودگذشتگی برای تأمین نیاز فرهنگی جامعه روبرو هستند.

وی در پایان ضمن تاکید بر کمک های دولتی به بخش فرهنگی کشور یادآور شد: اختصاص سوبسید به عرضه محصولات فرهنگی از وظایف دولت است و چه بسا با بیمه فیلم ها قادر است بخشی از ضررهای مالی فیلمسازان را جبران کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>