سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۵:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

برنامه «مکث»؛ سرمشقی دل‌انگیز برای ماه رمضان

Maks

دکور و فضاسازی‌های برنامه تلویزیونی «مکث» به شدت ساده و صمیمی است که حس و حال و هوای ماه رمضان را تداعی می‌کند.

سوره سینما – فقدان خلاقیت در طراحی برنامه‌های گفتگومحور رمضانی موجب شده بیشتر برنامه‌های این‌چنینی در حالی روی آنتن بروند که متاسفانه جز کپی‌کاری و تقلید از اسلاف چیزی در چنته ندارند.

شبکه دو ولی با برنامه «مکث» نشان داده که جلب مخاطب دم افطار نیاز چندانی هم به اطوار و گریه و مویه ندارد. «مکث» با استفاده از چهره‌های مردمی بعنوان مهمان و هنرمندان بی‌ادا به‌عنوان مجری، ضمن ایجاد تنوع تصویری برای مخاطبان، هر بار داستان کرونا را از منظر جدیدی روایت می‌کند.

دکور و فضاسازی‌های «مکث» به شدت ساده و صمیمی است که حس و حال و هوای ماه رمضان را تداعی می‌کند؛ برعکس برنامه هایی که با مانور تجمل و خاصه خرجی تلاش می‌کنند بی‌محتوایی خود را جبران کنند.

تیم تولید «مکث» که هم در سینما و هم در تلویزیون‌ سابقه تولید محصولاتی مخاطب‌پسند در تمام گونه‌ها از کمدی‌های مفرح نظیر «خندوانه» تا مسابقاتی مثل «ستاره ساز» و تاک‌شوهایی تعلیمی مثل «هزارداستان» را داشته‌اند اندوخته خود را محملی کرده‌اند برای ایجاد آرامش سمعی-بصری بینندگان در دقایق دم‌افطار و این آرامش چون با ایجاد امید در مخاطب همراه شده فضایی استثنایی را رقم زده است.

محتوای برنامه نقطه اصلی تمایز و قوت آن در قیاس با سایر تاک‌شوهای رمضانی است. اتاق فکر برنامه هوشمندانه به دنبال کارکردگرایی در موضوع کرونا است. آنها کوشیده‌اند تجربیات موفق و شکستهای این دوره را با هدف سرمشق گرفتن مخاطبان و استفاده از آن در زندگی روزمره به تصویر بکشند

«مکث» یک گام بلند و موفق برای تلویزیونیست که خیلی سعی دارد خود را پیشتاز رقابت با دیگر مدیوم‌ها نشان دهد و این گام بلند گواهیست بر آن که رقابت در کارزار رسانه‌ای جز با سپردن سکان تولید به نیروهای مجرب امکان پذیر نیست.

«مکث» به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد هر روز ساعت ۱۹ از شبکه دو پخش می‌شود.