سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۲:۳۴ ب.ظ چاپ مطلب
مدیر واحد بین‌الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری مطرح کرد:

حضور در بیش از ۱۰۰ جشنواره و بازار فیلم در سال ۹۸/ پخش بین‌المللی آثار جدید

Maryam-Naghibi

مریم نقیبی گفت: واحد بین‌الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری در سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ حضور بین‌المللی جشنواره‌ای و بازار فیلم و فروش حق پخش و غیره را با بهترین تبلیغات رسانه‌ای بین‌المللی تجربه کرده است.

به گزارش سوره سینما، مریم نقیبی مدیر بین‌الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری درباره عملکرد این واحد در سالی که گذشت گفت: ما در سال گذشته پخش بین‌المللی ۳ تولید جدید سینمایی شامل «ایده اصلی» به کارگردانی آزیتا موگویی، «زمانی یک زن» به کارگردانی جلیل اکبری صحت و «خداحافظ دختر شیرازی» به کارگردانی افشین هاشمی داشتیم.

وی افزود: همچنین، پخش خارجی دو فیلم مستند «خانه‌ای برای تو» به کارگردانی مهدی بخشی‌مقدم، «دیلگ» اثر مشترک عباس رفیعی و صفی‌الله حسینی، فیلم کوتاه «کاپیتان ۲۲» ساخته آرمان قلی پور دشتکی و انیمیشن کوتاه «آخرین ماهی» اثر محمود صائمین از دیگر اقدامات این واحد در سال ۹۸ بوده است.

وی متذکر شد: ما همچنین انیمیشن «لوپتو» به کارگردانی عباس عسگری و مستند بلند «آدور» را در اواخر سال گذشته به کارنامه فعالیت های مجموعه اضافه کردیم .

نقیبی گفت: یکی از اقداماتی که توسط این واحد انجام می شود معرفی آثار به جشنواره های خارجی است که در سال گذشته ثبت نام فیلم ها در بیش از ۲۰۰ جشنواره بین المللی انجام شد و پس از پذیرفته شدن هر یک از آنها اقدامات گسترده ای روی آن ها انجام شد.

نقیبی همچنین یادآور شد: در سال ۲۰۱۹ انیمیشن کوتاه «آقای گوزن» در جشنواره های انیمیشن ریور ساید آمریکا، گلاس آمریکا و درسدن آلمان و همچنین فیلم سینمایی «اسکی باز» در جشنواره زوریخ سوییس پذیرفته شدند.

وی ادامه داد: «آقای گوزن» در جشنواره های انی موج لهستان، انیماکوم اسپانیا، مدیا ویوو امریکا، شورت شورت ژاپن، ان آربور ارمیکا و رجینا کانادا؛ مستند «خانه ای برای تو» در بخش رقابتی جشنواره کراکف لهستان، انیمیشن کوتاه «تحریف یک پیام» در اکوزین اسپانیا و رجینا کانادا و فیلم سینمایی «سرو زیر آب» در جشنواره دوربان افریقای جنوبی و فیلم سینمایی «اسکی باز» در جشنواره زنگبار تانزانیا ،جایزه بهترین فیلم را دریافت کردند .

وی در ادامه افزود : انیمیشن کوتاه «آقای گوزن» در جشنواره های کارتون سئول کره جنوبی و انیماریو اسپانیا و بردراسکرین آمریکا، فست ایژیا رود کره جنوبی، تور ایتالیا و اسپانیا، ریمبودو فرانسه، شومی شورتز نیوزلند، فیلم ایرانیان سوئد و شب انیمیشن نیویورک حائز کسب رتبه شدند و در ادامه فعالیت های بین المللی حضور دو فیلم سینمای«سروزیرآب» و«دایان» در جشنواره لاو ایز فولی بلغارستان، حضور مستند «دیلگ» و انیمیشن کوتاه «آخرین ماهی» در جشنواره میزوبوتامیا هلند، حضور فیلم کوتاه «وقت لبخند انار» در جشنواره کودک زیروپلاس روسیه، و حضور فیلم سینمایی «اسکی باز» در جشنواره کودک شارجه امارات متحده عربی را تجربه کردیم.

این مدیر باسابقه از دیگر افتخارات بخش بین الملل سازمان سینمایی حوزه هنری در سال گذشته یادکرد و عنوان داشت: انیمیشن کوتاه «آقای گوزن» در جشنواره «بنجالوکا» بوسنی هرزه گوین و جشنواره فیلم ایرانیان لندن انگلیس به عنوان بهترین فیلم انیمیشن کوتاه انتخاب شد.

وی حضور در ۱۶جشنواره دیگر را یادآوری کرد و گفت: ما در سال گذشته در بخش های مختلف جشنواره های کارتاژ تونس با فیلم سینمای «زمانی یک زن»، در جشنواره فیلم های کردی هامبورگ آلمان با فیلم سینمایی «دایان»، در جشنواره مینسک لیستاپاد بلاروس و کمرایمیج لهستان با مستند «خانه ای برای تو»، در جشنواره های دربی انگلیس، ماراتن یونان، نوستالژیا ایتالیا ، انیماسیوو مکزیک، انیمیشن لیاف انگلیس، فیلم کوتاه کانادا و جشنواره کودک کلکته هند با انیمیشن کوتاه «آقای گوزن»، در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه مینا هلند با فیلم های کوتاه «وقت لبخند انار»، «دوئل»، «خاطره» و «گزارشگر»، در جشنواره فیلم کوتاه کانادا با فیلم های کوتاه «وقت لبخند انار» و «مردی که یادش می رفت نفس بکشد» و انیمیشن های «تحریف یک پیام»، «آقای گوزن»، «آخرین ماهی»، در جشنواره گوانژو چین با مستند «خانه ای برای تو» و در جشنواره سیلک رود ایرلند با فیلم کوتاه «کاپیتان۲۲» حضور موثر داشته ایم.

مدیر واحد بین‌الملل و بازرگانی سازمان سینمایی حوزه هنری همچنین، عرضه و فروش فیلم ها به چند کمپانی خارجی را از دیگر فعالیت‌های این مجموعه عنوان کرد و از فعالیت‌های گسترده‌ای از جمله عقد قراردادهای مختلف و همکاری‌های چندجانبه با بخش‌های مختلف داخلی و بین‌المللی خبر داد و گفت: بسیاری از این پروژه ها در سال جدید به بهره‌برداری خواهد رسید و نتایج مدون و قابل رویتی به دنبال خواهد داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>