سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۱:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

مستند «ف- الف» با موضوع فساد اقتصادی جلوی دوربین ‌می‌رود

F-Alef

مستند بلند «ف- الف» به کارگردانی فرشاد اکتسابی در انتظار ایجاد فضای امن در دوران پساکرونا است تا فیلمبرداری آن با موضوع فساد اقتصادی ادامه پیدا کند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فرشاد اکتسابی مستندساز با اشاره به این که ایده ساخت مستند «ف- الف» در یکی از جلسات مرکز گسترش و اتاق بازرگانی پیشنهاد شده بود، اظهار کرد: موضوع فساد اقتصادی با وجود گستردگی که داشت برای من جالب بود، چون کسی تا به حال به آن نپرداخته بود.

اکتسابی با تاکید بر این که در این فیلم قرار نیست نگاهی ژورنالیستی به موضوع فساد اقتصادی داشته باشد، تصریح کرد: در «ف- الف» نگاهی علمی به این مسئله داریم که چه عواملی در یک جامعه منجر به شکل‌گیری فساد اقتصادی می‌شود. برای رسیدن به این منظور باید پژوهشی گسترده انجام می‌دادیم و از زاویه‌های اجتماعی، جامعه‌شناسی، فرهنگی، سیاسی و حقوقی این موضوع را بررسی می‌کردیم.

این مستندساز با بیان این که فیلمبرداری «ف- الف» به تازگی آغاز شده، توضیح داد: روند تولید فیلم به دلیل شیوع ویروس کرونا به کندی پیش می‌رود. امیدوارم با فراهم شدن شرایط امن، سرعت بیشتری به کار ادامه دهیم تا بتوانیم این فیلم را برای سینماحقیقت آماده نمایش کنیم.

عوامل مستند بلند «ف- الف» که تاکنون حضورشان در این پروژه قطعی شده است، عبارتند از: پژوهش، کارگردان و تدوینگر: فرشاد اکتسابی، تصویربردار: مهراد امین‌کاظمی، صدابردار: حامد حسین‌زاده، مدیر تولید: حمید مهندسی، هماهنگی: امیرحسین مهندسی.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>