سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
محسن چگینی در گفت‌وگو با سوره سینما مطرح کرد:

طرح فاصله‌گذاری صندلی‌های سینما به ضرر فیلمسازان است/ کوتاهی صداوسیما در حمایت تبلیغاتی از فیلم‌ها/ «خوب بد جلف ۲: ارتش سری» به نمایش آنلاین نمی‌آید

Mohsen-Chegini

بازگشایی سالن‌های سینما با اعمال طرح فاصله‌گذاری صندلی‌ها تنها پیشنهاد وزارت ارشاد بوده و به ضرر فیلمساز و سینمادار است چرا که با کاهش مخاطب، فروش فیلم‌ها را به یک سوم می‌رساند.

محسن چگینی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار سوره سینما در خصوص موفقیت طرح نمایش آنلاین فیلم‌ها گفت: در شرایط انتشار ویروس کرونا و تعطیلی سینماها، قطعا نمایش آنلاین راهکار خوبی برای اکران آثار و  بازگشت سرمایه فیلمسازان است اما موفقیت آن مشروط به حمایت و همکاری همه نهادهای مرتبط با سینماست.

تلویزیون نیز به عنوان نهادی دولتی در تبلیغ فیلم‌ها نقش به سزایی دارد این در حالی است که با توجه به حضور فیلم‌های «طلا» و «خروج » درطرح نمایش آنلاین و  قرار حمایت تلویزیون در تبلیغات این فیلم‌ها ، تبلیغ تلویزیونی این آثار در بروکراسی اداری این سازمان بلاتکلیف مانده و سهم قابل توجهی از فروش ناشی از تبلیغات تلویزیونی از بین رفته است.

وی افزود: نمایش آنلاین به واسطه حمایت نهادهای متولی چون وزارت فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی و شهردارى در تبلیغات محیطی و تلویزیون به موفقیت می رسد و لازمه آن ممانعت از کپی غیرقانونی آثار است.

چگینی در خصوص بازگشایی سینما در قالب طرح فاصله‌گذاری و رعایت نکات بهداشتی خاطرنشان کرد: تجربه کشورهاى دیگر نشان می‌دهد که هیچ اکران موفقى در انتظار هیچ فیلمى نخواهد بود  و بازگشایى سینما در حال حاضرمی تواند صاحبان فیلم‌ها را نابود کرده و منجر به سرمایه‌سوزى شود.

تهیه کننده فیلم «خوب بد جلف ۲: ارتش سری» درباره استقبال فیلم خود از طرح نمایش آنلاین اظهار داشت: با اینکه نمایش آنلاین بهترین و مقرون به صرفه ترین راهکار برای اکران فیلم در شرایط تعطیلی سینماها محسوب می شود اما اعمال آن براى فیلمهاى تجارى مقرون به صرفه نیست. در حال حاضر نسبت به نمایش فیلم «خوب بد جلف ۲: ارتش سری» در اکران آنلاین هیچ  تصمیمی نگرفته‌ایم  و بهتر است تا بازگشایی سالن‌های سینما صبر کنیم.

از طرفی راه اندازی «سینما ماشین» و گسترش این طرح کمک قابل توجه‌اى به درآمد صنعت سینما در ایران  خواهد کرد و امیدوارم که  تعداد این سینماها به سرعت زیاد شود.

چگینی در ادامه اذعان داشت: در شرایط رکود اقتصادی ناشی از انتشار ویروس کرونا، بهبود وضعیت اصناف سینمایى و طرح اکران با فاصله گذارى منوط به حمایت دولتی از این فیلمهاست . وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند با گارانتی درصدی از صندلی‌های سینماها، تهیه‌کنندگان را به اکران فیلمهایشان در سینماها  ترغیب کند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>