سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ شهریور ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
شیرمحمدی: نقش باید من را به چالش بکشد

افخمی فیلمش را اواخر شهریورماه کلید می‌زند/شیرمحمدی بازیگر فیلم تازه افخمی

marjan-shir-mohamadi

مرجان شیرمحمدی در فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی بازی می‌کند.

مرجان شیرمحمدی در فیلم سینمایی «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی بازی می‌کند.

شیرمحمدی نویسنده رمان «آذر، شهدخت،پرویز و دیگران» درباره ساخت فیلم تازه  بهروز افخمی بر اساس این رمان به سوره سینما گفت: مشغول پیش‌تولید این فیلم هستیم. اواخر شهریورماه بهروز افخمی این فیلم را کلید می‌زند. قرار است یکی از کاراکترها را من بازی کنم.

وی افزود: این فیلم بسیار پر بازیگر و پیچیده است، قطعا باید یک کارگردان با تجربه مثل بهروز افخمی چنین فیلمی را کارگردانی کند و از این بابت خوشحالم. خودم قصد دارم با یک فیلم خلوت کارگردانی را شروع کنم و چندان اصرار و عجله‌ای برای شروع کردن کارگردانی سینما ندارم. مدتی است مجموعه داستان‌های کوتاهم را برای انتشار گردآوری می‌کنم که هنوز نامی برای این مجموعه انتخاب نکرده‌ام.

وی درباره جضورش در تئاتر افزود: مدت‌ها بود منتظر بازی در تئاتر بودم. پیشنهادهای زیادی داشتم و می‌توانم بگویم با بهترینشان یعنی «نام همه مصلوبان عیسی است» روی صحنه آمدم. از این بابت خیلی خوشحالم.

بازیگر «مرسدس» گفت: این گروه بسیار بازیگران با استعدادی دارد. با دوستان خوبی در تئاتر آشنا شدم. بازیگران تئاتر بسیار برای کارشان زحمت می‌کشند و برای کارشان ارزش زیادی قائلند. روی صدا و بدن خود همیشه کار می‌کنند و وقت زیادی را به کارشان اختصاص می‌دهند.

این بازیگر اضافه کرد: این ویژگی‌ها را در سینما کمتر می‌بینیم. از این نمایش درس‌های زیادی گرفتم و خیلی خوشحالم که این پیشنهاد را قبول کردم. قصد دارم بیشتر از قبل تئاتر بازی کنم و خیلی خرسند خواهم شد که از این به بعد پیشنهادهای تئاترم زیادتر از قبل شوند.

بازیگر «پر پرواز» گفت: چه در سینما چه در تئاتر مسئله برای من به عنوان بازیگر همچنان متن و فیلمنامه است. در سینما هم اگر با فیلمنامه خوب مواجه شوم حتما می‌پذیرم. اگر کاراکتر من را به چالش بکشد و برای من مناسب باشد قطعا آن پیشنهاد را می‌پذیرم. اما راجع به بازی در تئاتر باید اضافه کنم قصد دارم از این به بعد حتما سالی ۱بار بازی در تئاتر را تجربه کنم. تئاتر برای هر بازیگری لازم است.

شیرمحمدی کارش را در سینما با بازیگری آغاز کرد و نگارش چند مجموعه داستان و رمان را در کارنامه دارد.