سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ تیر ۱۳۹۹ در ۳:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب
محمدهادی کریمی در رادیو گفت‌‌وگو مطرح کرد:

رضایت ۸۰ درصدی مخاطبان از فیلم سینمایی «پسر کشی» در اکران آنلاین

pesarkoshi-karimi

محمدهادی کریمی گفت: استقبال گرم از فیلم سینمایی «پسر کشی» در اکران آنلاین و رضایت ۸۰ درصدی مخاطبان نشان می‌دهد که داوران حقیقی در راهند.

به گزارش سوره سینما به نقل از رادیو گفت‌‌وگو، دکتر محمدهادی کریمی نویسنده و کارگردان با برنامه «گفتگوی فرهنگی» درباره فستیوال‌های خارجی، حضور نمایندگان ایران یا محل تبلیغ سیاه نمایی مصاحبه تلفنی کرد.

کریمی در رابطه با اکران آنلاین و بازی خوب بازیگران فیلم «پسر کشی» اظهار کرد: بازیگران این فیلم همگی بازی درخشانی داشتند و در واقع تیم بازیگری این فیلم فوق العاده قوی کار کرد.

وی در پاسخ به این سوال که از اکران آنلاین این فیلم راضی هستید یا نه گفت: اگر راضی نباشیم چه کنیم؟! در حال حاضر به خاطر کرونا سینما بسته است و از طرف دیگر هم ما قانون کپی رایت را تصویب نکردیم و به آن نپیوستیم.

کارگردان فیلم «پسر کشی» ادامه داد: گرچه این قانون در کوتاه مدت ما را به زحمت می‌اندازد اما در بلند مدت به نفعمان است که متاسفانه به خاطر نپیوستن به این قانون بلافاصله بعد از اکران آنلاین، ماهواره‌ها هم فیلم را پخش می‌کنند.

کریمی گفت: طبق گفته منتقدان و کارشناسان آگاه، این فیلم در چند آیتم حداقل مستحق دریافت جایزه نامزدی بود کمااینکه استقبال گرم از این فیلم در اکران آنلاین و رضایت ۸۰ درصدی مخاطبان نشان می‌دهد که داوران حقیقی در راهند.

وی با بیان به اینکه فستیوال‌های خارجی به چند گروه تقسیم می‌شوند گفت: مثلاً فستیوال‌هایی وجود دارند که ممکن است اصلاً برگزار نشوند اما دیپلم افتخار و جایزه فروشی کنند یعنی در حدی که پول بگیرند و فیلم‌هایی را ارسال کنند.

برخی فستیوال‌ها در اروپا به موضوعات خاصی مثل سالمندان، زنان و نوجوانان و ورزش می‌پردازند که اگر حمایت شوند می‌توانند جوایزشان را به سمت سینمای ایران هم روانه کنند.

بسیاری از فستیوال‌ها هم در آسیا و کشورهایی نظیر مالزی، چین و بنگلادش فیلم‌های ایرانی را اکران می‌کنند و جایزه می‌دهند اما فستیوال‌های سطح یک هم سیاست‌های خاص خود را دارند و حتی ممکن است برای ارتباط با حاکمیت ایران برخلاف میل خودشان عمل کنند.

ممکن است برخی فستیوال‌ها یک زمانی برای سیاه نمایی فیلم‌ها هم جایزه ندهند و برعکس به فیلم حوزه مقاومت جایزه دهند، در واقع سیاست و اتاق فکر و معادلات آنها پیچیده تر از آن چیزی است که ما فکر کنیم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>