سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ شهریور ۱۳۹۲ در ۱:۰۶ ب.ظ چاپ مطلب
نشست خبری میرعلایی- 1/

حمایت یونیسف از جشنواره فیلم کودک

neshast-miralayee

دبیر جشنواره فیلم کودک از حمایت سازمان یونیسف از این جشنواره سینمایی خبر داد.

دبیر جشنواره فیلم کودک از حمایت سازمان یونیسف از این جشنواره سینمایی خبر داد.

سوره سینما- نشست رسانه ای بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان امروز ۵ شهریورماه ۹۲ در سالن اجتماعات بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد. این جلسه قرار بود ساعت ۱۰ صبح برگزار شود اما با تاخیری نیم ساعت با تلاوت آیات قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. در ابتدای جلسه سید احمد میرعلایی دبیر این دوره جشنواره ضمن تشکر از حضور حاضران و اهالی رسانه در این جلسه صحبت های خود را چنین آغاز کرد: تقریبا در اواسط خرداد ماه طی اعلام حکم رئیس سازمان سینمایی آقای شمقدری و انتصاب بنده به عنوان دبیر این دوره جشنواره ما کارمان را به صورت جدی شروع کردیم. البته دبیرخانه در طول سال فعالیت داشته است. من تشکر می کنم از فیلمسازان، اهالی رسانه و مدیران و پرسنل زحمتکش که در دوره های قبلی از این جشنواره حمایت کردند تا امروز که بیست هفتمین دوره جشنواره برگزار شود.

وی ادامه داد: ما در دوسال گذشته بر آن شدیم تا جشنواره را در هرسال بانامی ارزشمند از ائمه مزین کنیم. در دوره بیست و پنجم به نام بزرگ حضرت علی (ع) و دوره بیست و ششم به نام حضرت زهرا (س) و در این دوره جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان که مهمترین رویداد سینمایی ما در جامعه بین الملل است را با نام رسول اکرم (ص) پیامبر رحمت مزین کردیم. در حال حاضر که در برخی از کشورهای اسلامی به دلایل مختلف جنگ و درگیری وجود دارد این جشنواره پیام آور وحدت و همبستگی مسلمنان خواهد بود. شعار جشنواره امسال دفاع از حقوق کودکان درگیر جنگ است. زیرسایه نام حضرت رسول(ص)  به این شعار اهمیت خواهیم داد.

میرعلایی افزود: طی نظر سنجی که از اهالی سینما و رسانه و چندین مهمان خارجی که در سالهای پیش در این جشنواره شرکت داشتند انجام دادیم بیشترین توجه به شهر اصفهان برای برگزاری این جشنواره شد. در این شرایط نقل و انتقالات دولت و شورای شهر واقعا باید از شهردار محترم شهر اصفهان تشکر کرد که مجدانه و مردانه از این جشنواره تا کنون حمایت کرده اند. وقتی جشنواره ای مانند فیلم کودک و نوجوان که ابعاد جهانی و بین المللی دارد در یک شهر برگزار می شود آن شهر نماینده کشور پهناور ایران خواهد بود.

 وی ادامه داد: تمام تلاش خود را می کنیم تا در این دوره جشنواره در شهر اصفهان پذیرایی از مهمانان و نحوه برگزاری به بهترین شکل و در حد جایگاه این جشنواره انجام شود. طبق ارتباطی که سرکار خانم مهتاب کرامتی بازیگر توانمند سینما، سفیر یونیسف در ایران با مسئولین یونیسف داشتند قرار است این سازمان حمایت فرهنگی از این جشنواره داشته باشد. توافقات اولیه صورت گرفته تا یک فیلم که برگزیده یونیسف در جشنواره خواهد بود در سطح جهان با حمایت این سازمان مطرح شود. ما تنها برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان فیلم سینمایی آماده نکردیم بلکه سعی داریم در سینمای کودک رشد ایجاد کنیم و در جهت گسترش آن گام برداریم.

میرعلایی افزود: همانطور که میدانید مشکل اصلی سینمای دنیا در حال حاضر فیلمنامه است. از این رو ما به دبیری آقای وحید نیکخواه بخش فیلمنامه نویسی سینمای کودک را در این دوره جشنواره نیز داریم که با هدف رشد فیلمنامه نویسی در سینمای کودک این بخش شروع به کار کرده است. تا کنون حدود ۱۰۰ فیلمنامه به این بخش رسیده است. همچنین در بخش سینمای ملی ایران تاکنون ۱۸ فیلم سینمایی اعلام آمادگی کردند که ۱۰ فیلم به دبیرخانه تحویل داده شده است. با توجه به محدودیت هایی که ما برای انتخاب آثار داشتیم تا کنون ۱۸۳ فیلم از کشورهایی مانند: آلمان، سوئد، فرانسه، ایتالیا، هلند، و… در بخش بین الملل اعلام حضور کردند که ۷۵ اثر در این بخشهای مختلف فیلم کوتاه و بلند و پویانمایی انتخاب شده است.  از بخش فرهنگی بنیاد فارابی و همه فیلمسازان که سرشار از عشق تاکنون همراهی کردند تشکر می کنم.

وی ادامه داد:  از ۴۰ کشور مهمان خواهیم داشت و داوران دانش آموزی از سراسر جهان در جشنواره حضور خواهند داشت . سعی شده در انتخاب این داوران دانش آموز حساسیت لحاظ شود تا دیدگاه آنها بتواند برای سینمای ایران مفید باشد. بخش اقتباس ادبی  با توجه به محدودیت تعداد ۵ فیلم تاکنون در این بخش جای داده شده اند. برای اولین با بخش سینمای کودک و دفاع مقدس را داریم. مروری برآثار لومیر برنز خالق انیمیشن معروف پت و مت را داریم که دیگر آثار این فیلمساز فقید را به نمایش خواهیم گذاشت. کاروان های فرهنگی به حدود۱۲ استان مرزی اعزام خواهند شد و ۱۰ استان نیز که تا کنون اعلام آمادگی کردند پخش فیلم همزمان با بیست و هفتمین  جشنواره فیلم کودک و نوجوان خواهند داشت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>