سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ مرداد ۱۳۹۹ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

رونمایی از دومین تیزر مستند داستانی «خط باریک قرمز»

KhateBarikeGhermez

تیزر جدید مستند داستانی «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست همزمان با دومین هفته اکران رونمایی شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی فیلم، همزمان با آغاز دومین هفته اکران فیلم مستند داستانی «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست و تهیه‌کنندگی نگار اسکندرفر و فرزاد خوشدست در سینماهای «هنروتجربه»، از دومین تیزر این فیلم رونمایی شد.

این فیلم در دو هفته اخیر و با وجود شرایط کرونایی و ظرفیت ۵۰ درصدی سینماها با اقبال تماشاگران مواجه شده است.

«خط باریک قرمز» علاوه بر تغییر زندگی عده‌ای مجرم نوجوان، باعث شد میلاد یکی از نوجوانان در آستانه اعدام، مورد بخشش قرار بگیرد. همچنین چندی پیش نیز مهدی دیگر بازیگر این فیلم به دلیل حضور درخشان‌اش در فیلم «خط باریک قرمز» و تغییر رفتارش بعد از این فیلم، بخشیده شد و با این حساب همه نوجوانان حاضر در فیلم از زندان آزاد شده‌اند.

در این مستند داستانی، توماج دانش بهزادی در کنار فرهاد اصلانی، هنگامه قاضیانی، امیر دژاکام، افشین هاشمی، آرش آبسالان، یاسر خاسب و همراهی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت حضور دارند.

«خط باریک قرمز» در آخرین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر برنده جایزه نت‌پک (شبکه توسعه سینمای آسیا اقیانوسیه) شد و نماینده سینمای مستند ایران در آخرین دوره جوایز آسیا پاسیفیک بود و همچنین برنده چهار جایزه در سینماحقیقت و فیلم منتخب جشنواره پوسان و… نیز است.

«خط باریک قرمز» داستان یک گروه مجرم نوجوان در یک زندان است که با کمک چند مربی بازیگری تصمیم می‌گیرند یک نمایش را روی صحنه ببرند و ناگفته های زندگی خود را از این طریق بیان کنند تا اگر این نمایش موفق بود به این بهانه و برای اجرا در جشنواره بین المللی تئاتر فجر از زندان خارج شوند، اما تعدادی از آن‌ها برای روز اجرا، نقشه فرار می‌کشند…


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>