سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ شهریور ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۲ ق.ظ چاپ مطلب

بازخوانی فرهنگ مقاومت در نهضت امام حسین(ع) در برنامه «رودررو»

roo-dar-roo

مجله سیاسی «رودررو» با موضوع بازخوانی فرهنگ مقاومت در نهضت امام حسین(ع) از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، حسین بهزادی فر مجری برنامه در این گفتگوی زنده تلویزیونی میزبان حجت الاسلام سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران و رئیس سایق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه می شود.

در میان حوادث تاریخ، حادثه کربلا، علاوه بر مبارزه حماسی تاریخی، الگوی دینداری، حق‌مداری و باطل‌ستیزی است. حادثه عاشورا، نماد «صبر و استقامت» است که در گفتار، رفتار، جهاد و شهادتِ عاشوراییان جلوه‌گر است.

عاشورا امروز دیگر مکتبی منحصر به ایران و کشورهای شیعه نیست. از منطقه ما گرفته تا آفریقا و قلب اروپا و آمریکا، نام حسین(ع) و فرهنگ تعالی بخش ایشان  شنیده می‌شود. به همین دلیل دولت‌های غربی به هر وسیله‌ای متوسل می شوند تا با سیگنال‌های اخلالگر خود مانع رسیدن پیام پرشور و مجذوب‌کننده امام حسین(ع) شوند. اکنون پس از چهارده قرن، هنوز خون حسین و یارانش می جوشد و ملتها و انسان های آزادی خواه و تحت ستم با پیروی از درس های قیام عاشورا، علیه ستم و استبداد مبارزه می کنند.

انقلاب اسلامی ایران به عنوان بزرگترین نهضت معاصر، نمونه ای روشن و غیرقابل انکار از تأثیرگذاری قیام حسین بن علی (ع) است. مقاومت، ایثار، ظلم ستیزی، حق طلبی، آزادی خواهی و دیگر خصوصیات انقلاب اسلامی ایران، همگی برگرفته از قیام عاشورا و حماسۀ کربلاست. اما جالب اینجاست که این انقلاب که خود را مدیون نهضت امام حسین (ع) می داند، سرمشق و الهام بخش دیگر جنبشها و قیام های آزادی بخش و مردمی شده است. به عبارت دیگر، هر قیامی که با الگو برداری از نهضت کربلا برپا می شود، خود به کانونی برای ترویج آرمانها و ارزشهای عاشورایی برای دیگران تبدیل می شود.

برنامه گفتگو محور «رودررو» به تهیه کنندگی شهریار افشاری پور و اجرای حسین بهزادی فر، با حضور کارشناسان هر هفته پنجشنبه ها ساعت ۱۹ در قالب یک گفتگوی زنده تلویزیونی، به بررسی مهمترین موضوعات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور و جهان می پردازد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>