سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ شهریور ۱۳۹۹ در ۷:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

مستند «داستان حضرت عباس(ع)» روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود

ghamar-banihashem-site

مستند «داستان حضرت عباس(ع)» که ساخت آن یک سال به طول انجامیده به موضوع زندگانی قمربنی هاشم (ع) می‌پردازد.

به گزارش سوره سینما، امیر عباس قلیچ‌لو کارگردان مستند «داستان حضرت عباس(ع)» گفت: جمعی از دوستان برای عرض ارادت خدمت آقا اباالفضل العباس (ع) دور هم جمع شدند تا دلنوشته‌ای را تقدیم کنند و به این بهانه مروری هرچند کوتاه بر دوران زندگی ایشان داشته باشند.

وی افزود: این طرح را در تاسوعا و عاشورای حسینی تصویربرداری کردیم و متن نریشن از مقاتل معروف گردآوری و با صدای زیبا و دلنشین آقای سرشار خوانده شد.

قلیچ لو خاطر نشان ساخت: متن فیلم؛ روایت سیر زندگی حضرت عباس(ع) را بازگو می‌کند و تصاویر که صددرصد رئال است روایتی جداگانه اما مرتبط را بیان می‌کند و نهایتا بیننده هر دو خط را در ذهن خود میکس می‌کند، چیزی که می‌توان آن را یکی از ارکان اساسی موفقیت چنین فیلمی  برشمرد.

این گزارش حاکیست کارگردان این اثر سعی داشته با نگاهی متفاوت، موضوع را به تصویر بکشد و از کلیشه‌های رایج فاصله گیرد.

«داستان حضرت عباس(ع)» به تهیه کنندگی عباس صالح مدرسه‌ای و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

از عوامل مستند «داستان حضرت عباس(ع)» می‌توان به محمد هادی صالح مشاور پروژه، مصطفی خلیلی‌راد تصویربردار، احمدرضا داوری تدوینگر، محمدرضا سرشار گوینده متن و محمدحسین زارعان صدابردار اشاره کرد.

امیر عباس قلیچ‌لو متولد ۱۳۴۴ تهران،  فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی بالینی از دانشگاه علامه طباطبایی است و تاکنون در مقام فیلمنامه نویس، کارگردان و بازیگر در ده‌ها فیلم و اثر نمایشی حضور داشته است. نمایش‌های «صبرا و شتیلا» به کارگردانی قطب‌الدین صادقی، «آنسوی آئینه» به کارگردانی آزیتا حاجیان، سریال های «مردان آنجلس» و «یوسف پیامبر» به کارگردانی فرج‌الله سلحشور، سینمایی «ملک سلیمان نبی» به کارگردانی شهریار بحرانی و … از جمله آن است.

مستند «داستان حضرت عباس(ع)» همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی روی آنتن شبکه های مختلف سیما می رود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>