سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ شهریور ۱۳۹۹ در ۴:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

مریم دوستی: جشنواره «سلفی ۲۰» جریان ساز است

maryam-doosti

دبیر جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» معتقد است که این جشنواره یکی از پیشگامان برگزاری جشنواره به صورت آنلاین است که می تواند در سینمای ایران جریان ساز باشد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰»، مریم دوستی دبیر جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» درباره برگزاری این جشنواره به صورت آنلاین و همچنین امکان حضور اقشار مختلف مردم در آن گفت: در حال حاضر که همه دنیا تحت الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته است، جشنواره سلفی ۲۰ در حوزه برگزاری یک جشنواره به صورت آنلاین در سینمای ایران پیشرو و پیشگام عمل کرده است.

وی ادامه داد: همانطور که در فراخوان جشنواره به طور دقیق آورده شده است، محورهای جشنواره به موضوعات متنوعی از جمله کرونا و کسب و کار، کرونا و طبیعت، حمایت و تقدیر از شهدای سلامت و همه پرستاران و پزشکان حوزه درمان و بسیاری موضوعات دیگر را شامل می شود. ما با وسعت دید و نگاه گسترده، تلاش کردیم جشنواره به سمت مردمی بودن برود تا هر کسی بتواند حتی با دوربین شخصی خود و یا حتی دوربین تلفن همراه اثر خودش را تولید و به جشنواره ارسال کند.

دبیر جشنواره سلفی ۲۰ با بیان اینکه این جشنواره فضا را برای همه فیلمسازان حرفه‌ای نیز فراهم کرده است، عنوان کرد: همه می توانند با هر نوع ابزار و سطحی در این رویداد حضور پیدا کنند و ایده‌های خود را در قالب موضوعات جشنواره به فیلم تبدیل کنند. در جشنواره سلفی ۲۰ ایده و زاویه دید فیلمساز به موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است. ایده‌های نو، خلاق و مبتکرانه در جشنواره ما با نگاه ویژه‌تری داوری خواهند شد.

وی درباره زمان نهایی آثار که نباید بیش از سه دقیقه باشد هم عنوان کرد: به دلیل اینکه برای ما قابل پیش بینی نیست که چه تعداد اثر در جشنواره حاضر خواهند بود، طوری برنامه ریزی کردیم که بتوانیم با کمترین مشکل پاسخگوی مباحثی زیرساختی از جمله آپلود و دانلود فیلم‌ها باشیم. از طرفی سه دقیقه واقعا زمان خوبی برای ساخت یک فیلم کوتاه محسوب می شود و آثار می تواند به شکل مناسبی داوری شوند.یکی از دلایل مهم دیگر این است که ما نمی خواهیم در این شرایط فعلی خدایی نکرده جان فیلمساز و عوامل به خطر بیافتد و برای ساخت فیلم‌ها زمان طولانی صرف شود.

این کارگردان و نویسنده سینما تاکید کرد: یکی از مهمترین نکته‌هایی که دوستان فیلمساز باید رعایت کنند این است که فیلم‌ها حتی اگر با یک نفر عوامل ساخته می شود باید تیتراژ داشته باشد. وقتی فیلمی تیتراژ داشته باشد یعنی حداقل تدوین می شود و در قالب یک فیلم به جشنواره ارسال می شود. ما در جشنواره سلفی ۲۰ گزارش خبری یا فیلم خبری نمی خواهیم. بلکه یک فیلم کوتاه با موضوعات مورد اشاره در فراخوان را مورد داوری قرار خواهیم داد.  از این جهت جشنواره سلفی ۲۰ را یک جشنواره مردمی اعلام کردیم که عموم مردم می توانند در آن حضور داشته باشند و برای ما فیلم ارسال کنند اما این فیلم‌ها باید حداقل استاندارد یک فیلم کوتاه را دارا باشند.

دوستی در پایان با بیان اینکه جشنواره سلفی ۲۰ یک جشنواره جریان ساز است، اظهار کرد: ارتقای فرهنگ سلامت عمومی در مواجهه با کرونا، استفاده از ماسک و عمل به پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه و تاثیر کرونا بر سبک زندگی و خانواده‌ها از جمله مفاهیمی است که جشنواره سلفی ۲۰ به دنبال اشاعه آن است. به همین دلیل اعتقاد دارم بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌هایی که تحت تاثیر کرونا قرار گرفته‌اند به شکلی می توانند در برگزاری این جشنواره سهیم باشند.

آخرین مهلت ارسال اثر به این رویداد ۲۰ شهریور ۹۹ و از طریق سایت www.selfie20shortfilmfestival.com است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>