سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ مهر ۱۳۹۹ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
در نشست هم‌اندیشی با مدیران انجمن سینمای جوانان ایران عنوان شد:

اولویت‌های مضمونی در جشنواره فیلم کوتاه رضوی مورد توجه قرار گرفته‌اند

neshast-razavi

نشست هم‌اندیشی درباره تفاهم نامه انجمن سینمای جوانان ایران با چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی برگزار و درباره بخش‌های مختلف گفت و گو شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی، نشست هم اندیشی مدیران انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.

در این جلسه که با حضور سید صادق موسوی مدیرعامل، سعید پوراسماعیلی مدیر فرهنگی و آموزش، آرش رصافی معاون تولید و پشتیبانی و سهیلا عسکری مدیر امور جشنواره های انجمن سینمای جوانان و سعید نجاتی دبیر جشنواره برگزار شد، به مواردی از جمله ۱۰ فیلمنامه منتخب با موضوع سیره عملی و علمی امام رضا(ع) که بنیاد بین المللی امام رضا(ع) نیز از ساخت شان حمایت می کند، زمان بندی و شرایط ساخت و تفاهم نامه همکاری میان جشنواره فیلم کوتاه رضوی و انجمن سینمای جوانان ایران اشاره شد. همچنین دبیر این رویداد سینمایی گزارشی از عملکرد جشنواره در بخش های مرتبط با این تفاهم نامه ارائه کرد.

سید صادق موسوی در این نشست با اشاره به اهمیت و ضرورت ساخت فیلم هایی درخور و ارزشمند با مضامین دینی توضیح داد: امیدوارم نتیجه حمایت از فیلمنامه های با مضمون سیره امام رضا(ع) تولید آثاری باشد که در حافظه فیلم کوتاه سینمای ایران به یاد ماندنی شود و بتوانیم دین مان را به جایگاه بلند حضرت ادا کنیم.

آرش رصافی عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوتاه رضوی نیز عنوان کرد: همکاری انجمن سینمای جوانان ایران با جشنواره فیلم کوتاه رضوی خروجی مثبتی دارد؛ از این جهت که فیلم هایی با مضامین مورد نظر دینی و مذهبی و اولویت هایمان به دنبال این همکاری مورد تاکید قرار گرفته و ساخته می شود.

سهیلا عسکری عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوتاه رضوی نیز پیشنهاد داد در پلتفرم های جدید طراحی شده توسط انجمن سینمای جوانان ایران آثار منتخب جشنواره فیلم کوتاه رضوی نمایش داده شود.

سعید پوراسماعیلی که مدیریت آموزش جشنواره را نیز برعهده دارد، بر موضوعات و مضامین کارگاه های آموزشی در جشنواره فیلم کوتاه رضوی تاکید کرد و گفت:  ۸ کارگاه تخصصی با حضور ۱۵ مدرس در رشته های مختلف فیلمسازی در جریان برگزاری است که اولین آن ها هفته گذشته برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

سعید نجاتی دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی نیز درباره کیفیت برگزاری اولین کارگاه فیلمسازی این رویداد با حضور مجید برزگر و استقبال هنرجویان در گرگان توضیح داد.

وی درباره کارگاه فیلمسازی با موبایل نیز بیان کرد: این کارگاه برای عموم مردم به صورت آنلاین یا حضوری ۴ ساعت آموزش را به صورت رایگان به علاقه مندان ۵ استان گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران و قم ارائه می دهد.

آخرین مهلت ارسال اثر به چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی یکم آذر ۹۹ است.

این جشنواره شامل ۵ بخش فیلم کوتاه(داستانی، مستند، پویانمایی)، فیلمنامه، فیلمسازان نوجوان، بخش ویژه و بخش جنبی است.

فراخوان این رویداد سینمایی در سایت www.golestan.shamstoos.ir قرار دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>