سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ آبان ۱۳۹۹ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
مسعود فرخنده‌طینت‌فرد در گفت‌وگو با سوره سینما مطرح کرد:

«هدیه»؛ فیلمی فولکلوریک با بازیگران بومی در جشنواره کودکان و نوجوانان

hedieh1

مسعود فرخنده‌طینت‌فرد کارگردان فیلم «هدیه» گفت: این فیلم یک فضای بومی ایرانی است که با مختصات فولکلوریک در مازندران ساخته شده است.

مسعود فرخنده‌طینت‌فرد کارگردان فیلم «هدیه» راه یافته در بخش سینمای داستانی سی‌و‌سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار سوره سینما درباره این اثر گفت: این فیلم یک فضای بومی ایرانی است که با مختصات فولک‌لریک در مازندران ساخته شده است. قهرمان قصه پسر نوجوانی به  اسم حسن است که معلماشان معلم نمونه در منطقه شده است و در کلاس رقابتی برای خرید کادو ایجاد شده است.این رقابت بین حسن و دوستش علی بیشتر است و دراین بین ماجراهایی در داستان اتفاق می‌افتد.

او ادامه داد: ایران را خیلی دوست دارم و عاشق آداب و رسوم مناطق مختلف ایران هستم. هرکدام از مناطق جذابیت ویژه خودشان را دارند.اگر به سمت فضای فولکلوریک پیش برویم می‌توانیم یک سری خرده فرهنگ‌های ایران را می‌توانیم به نمایش بگذاریم. کودکان این سرزمین را باید در قاب تصویر بببینم به همین خاطر سراغ فیلمی رفته‌ام که یک فضای بومی داشته است.

hedieh2

این کارگردان ادامه داد: در کار قبلی ام که در استان گیلان تولید شده بود و در جشنواره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش فیلمنامه برنده دیپلم افتخار گرفته بود هم از بازیگر بومی استفاده کردم در این فیلم نیز به جز نقش حسن و بازیگر و پدر و مادرش باقی بازیگران از بازیگران بومی مازندرانی هستند.

حمید ابراهیمی، بیتا خردمند، شهرزاد کیانی و سارا حسنی بازیگران این فیلم هستند.

مسعود فرخنده‌طینت‌فرد تهیه‌‍‌‌کننده و کارگردان، اکبر روح و اصغر روح نویسندگان، آرش سیفی مدیرتصویربرداری، محمد محمدی طراح صحنه و لباس و جعفر علیان مدیر صدابردار این کار هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>