سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ آبان ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

حجت‌الاسلام سالک: فیلمسازی درباره پیامبر اکرم(ص) راهی برای مقابله با توهین‌هاست

salek

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی معتقد است ساخت فیلم درباره پیامبر اکرم(ص) راهی برای مقابله با تحریف‌ها علیه اسلام و شخصیت نورانی پیامبر رحمت است.

به گزارش سوره سینما، حجت‌الاسلام‌ احمد سالک کاشانی در نشستی با مهدی عظیمی میرآبادی دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت گفت: تبلیغ از اساس اسلام است که هم پیامبر اکرم(ص) و هم امامان ما  به آن همت داشتند، بنابراین این موضوع یکی از ارزش‌های مهم در نظام اسلامی است.

وی افزود: تبلیغ شیوه‌های مختلفی دارد و باید با توجه به مقتضیات و شرایط کنونی انجام شود. در شرایط کنونی بهترین ابزار تبلیغ، فیلم و انیمیشن است و جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در این فضا می‌تواند ارزش‌های انقلاب و اسلام را در سطح بین‌المللی مطرح کند و گسترش دهد. در دنیای امروز که یک کلیپ در فضای مجازی می‌تواند فضای فکری جامعه را تغییر دهد؛ مسئولان نظام ‌اسلامی باید خود را در قبال دفاع‌مقدس و سینمای مقاومت مکلف به حمایت بدانند.

نماینده سابق مجلس‌شورای‌اسلامی تصریح کرد: در شرایطی که استکبار جهانی با همه توان وارد جنگ نرم شده و تلاش دارد حتی چهره‌ افراد تاثیرگذار در انقلاب و جنگ را تخریب کند و از سوی دیگر، فیلم و سریال این قدرت را دارند که در چند ساعت تاریخ صدر اسلام و ارزش‌های دینی و انقلابی را به بهترین‌شکل به مخاطب منتقل کنند، حضور گسترده سینمای دفاع‌مقدس و انقلاب در این عرصه یک ضرورت است.

سالک کاشانی ادامه داد: در این فضا بیان و انعکاس ناگفته‌های جنگ و انقلاب یک ضرورت و ادای احترام به شهدا و ایثارگران است؛ به همین منظور مجلس‌شورای‌اسلامی، وزارت ارشاد، معاونت فرهنگی وزارت امور خارجه، سپاه، بسیج و ناجا و همه نهادهای ذی‌ربط باید از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت حمایت کنند.

وی گفت: فیلم‌های سینمایی حوزه دفاع‌مقدس باید علاوه بر محتوا، از نظر فنی نیز در سطحی بین‌المللی و قابل‌رقابت با فیلم‌های روز جهان باشد؛ علاوه بر آن، برگزاری جشنواره به صورت بین‌المللی و افزایش کیفی و کمّی تولیدات سینمایی از امور مهمی است که انجمن سینمای دفاع‌مقدس باید به آن اهتمام داشته باشد و دیگر نهادها نیز باید در این مسیر جشنواره را یاری دهند.

این فعال فرهنگی یادآور شد: امروزه مکرون به عنوان عنصری وابسته به صهیونیسم به پیامبر اسلام توهین می‌کند و به این رفتار خود افتخار می‌کند، البته تقدس‌زدایی از اسلام یکی از سنت‌های قدییمی صهیونیست‌ها است، در چنین شرایطی ما باید پاسخ درستی به این اهانت‌ها بدهیم و چه پاسخی بهتر از ساخت فیلم با سیره پیامبر اکرم(ص) و انعکاس منش و رفتار آن بزرگوار به جهانیان.

وی با بیان اینکه سینمای دفاع‌مقدس بهترین ابزار برای مقابله با فساد است، خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت باید در بالاترین سطح خود را از طریق رسانه‌های جمعی و ملی به مسئولان رده بالای کشور در دولت، مجلس و حتی قوه‌ قضاییه معرفی کند و آنان را برای حمایت و همکاری قانع کند تا بدانند که مکلف به حمایت از سینمای دفاع‌مقدس هستند.

در ادامه این نشست، مهدی عظیمی‌میرآبادی؛ دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت ضمن ارائه گزارشی از سابقه جشنواره فیلم مقاومت، گفت: این جشنواره به منظور تاثیرگذاری بیشتر در جامعه مخاطب و با توجه به گسترده شدن مفهوم مقاومت، در دوره شانزدهم به صورت بین‌المللی برگزار شد. علی‌رغم همه مشکلات ، شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با استقبال چشمگیر هنرمندان جهان مواجه شد بیش از ده هزار اثر از ۱۳۵ کشور جهان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «مسابقه اصلی»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد، پژوهش، تحلیل» «فیلم به معنای مطلق» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>