سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ آذر ۱۳۹۹ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب
سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌و‌گو با سوره سینما مطرح کرد:

هنرمندان برای تقویت روحیه کادر درمان به میدان بیایند/ بهترین آثار هنری در دل بحران تولید می‌شوند

sima-sadat-lari

دکتر سیما سادات لاری ضمن اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره‌های هنری در راستای امیدبخشی به جامعه، از فیلمسازان خواست برای تقویت روحیه کادر درمان به میدان بیایند.

دکتر سیما سادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت و سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت تولید محتوای فرهنگی در بحران کرونا به منظور ثبت این اتفاق برای آیندگان و نمایش زوایای مختلف تلاش کادر درمان به سوره سینما گفت: نباید از کارهای فرهنگی در بستر مجازی غافل شویم. ما امسال ۱۴ رویداد فرهنگی برگزار کردیم. در واقع هر بحرانی فرصتی برای هنرمندان، مستندسازان و نویسندگان است تا با خلاقیت دست به تولید آثار بزنند. بهترین آثار هنری در بحران‌ها خلق شده‌اند. همانگونه که بسیاری از آثار ارزشمند مربوط به دفاع مقدس متعلق به آن دوران است، در حوزه مدافعان سلامت آثار ارزشمندی در این بحران و در جشنواره‌هایی که امسال برگزار می‌شوند، نمایش داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت با مقایسه آثاری که شهید آوینی در زمان دفاع مقدس تولید کرد با آثاری که در دل بحران از فعالیت مدافعان سلامت تولید می‌شود، توضیح داد: ما وظیفه داریم که تلاش مدافعان سلامت را ثبت کنیم. شهید آوینی در دفاع مقدس با دوربین خود حماسه‌ها را ثبت کرد و امروز هم ثبت تلاش مدافعان سلامت بسیار اهمیت دارد.

دکتر لاری ادامه داد: متولیان و دست اندرکاران وزارت بهداشت، نزدیک‌ترین آدم‌ها به این بحران بوده و از نزدیک شاهد مجاهدت و ایثارگری‌ها هستند، وظیفه ما ثبت همین تلاش‌هاست. در معاونت فرهنگی و دانشجویی کاری را تعطیل نکرده‌ایم و در حال انجام فعالیت‌هایمان هستیم. ما باید فضای شادی و نشاط را حفظ کنیم و امید را به جامعه تزریق نماییم.

او در پایان با دعوت از هنرمندان، از آن‌ها خواست به میدان بیایند و برای تقویت روحیه کادر درمان و ثبت وقایع از هنرشان استفاده کنند. لاری افزود: شاید حتی پس از به پایان رسیدن پاندمی کرونا ببینیم که برگزاری آنلاین جشنواره‌ها بستر مناسبی است و بسیاری از جشنواره‌ها را برای کاهش هزینه در بستر آنلاین نگه داریم. برگزاری جشنواره‌ها در حوزه‌های مختلف می‌تواند به ما کمک کند. ما از هنرمندان، جامعه شناسان و روانشناسان می‌خواهیم تا این روزها به کمک ما بیایند و برای بهتر شدن روحیه کادر درمان، ثبت فداکاری‌ها و جانفشانی‌هایآن‌ها برای نسل‌های آینده تلاش کنند. هنرمندان و مستندسازان تا امروز کنار ما بوده‌اند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>