سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ آذر ۱۳۹۹ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

«چرخ» میزبان همسر شهید شهریاری می‌شود/ بررسی ترور دانشمندان کشور در عرصه‌های مختلف

charkh-hastei

هفتادودومین قسمت فصل هفتم «چرخ» به مناسبت ترور شهید دکتر محسن فخری‌زاده به بررسی مسیر علمی شهدای دانشمند ترور و نقش آنها در پیشرفت صنایع دفاعی و هسته‌ای اختصاص دارد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، در این قسمت از «چرخ»، سیدمحمدحسین خلیلی، کارشناس ارشد مهندسی هسته‌ای با دکتر سیدمحمودرضا آقامیری، رئیس دانشکده هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی و دکتر بهجت قاسمی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و همسر شهید شهریاری درباره‌ی فعالیت‌های علمی دکتر محسن فخری‌زاده و ترور دانشمندان کشور در عرصه‌های مختلف علمی گفت‌وگو می‌کند.

روز جمعه ۷ آذر، دکتر محسن فخری‌زاده، رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و از دانشمندان صنایع دفاعی و هسته‌ای کشور به‌ دست عوامل تروریستی ترور شد و به شهادت رسید. ترور و شهادت دکتر فخری‌زاده تنها حذف فیزیکی سرویس‌های اطلاعاتی-امنیتی دشمنان برای توقف پیشرفت‌های ایران در دنیای علمی و فناوری نیست و در سال‌های اخیر آنها ترورهای هدفمندی را علیه دانشمندان صنایع مختلف از جمله صنایع دفاعی و هسته‌ای ایران پیگیری می‌کنند.

از جمله‌ی مهم‌ترین آنها می‌توان به ترورهای دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور در سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ اشاره کرد که طی این عملیات‌ها دکتر مجید شهریاری، مصطفی احمدی‌روشن، دکتر مسعود علی‌محمدی، داریوش رضایی‌نژاد و رضا قشقایی‌فرد به شهادت رسیدند.

«چرخ» در این ویژه‌برنامه دستاوردهای این دانشمندان را مرور و ادامه‌ی مسیر تلاش‌های علمی آنها را بررسی خواهد کرد.

نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب هم در بخشی از پیامی که در پی ترور دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده صادر کردند، به آن اشاره کرده‌اند: «دو موضوع مهم را همه‌ی دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت.»

فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>