سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۳۹ ب.ظ چاپ مطلب

ساترا دوره‌های آموزش رقابت و تنظیم بازار در کسب‌وکارهای رسانه‌های صوت و تصویر را برگزار می‌کند

satra-amoozesh

سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در راستای آموزش به فعالان کسب‌وکارهای مرتبط با رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کند.

به گزارش سوره سینما، هدف از برگزاری این دوره‌ها، آشنایی با حوزه تنظیم‌گری است، چراکه این مقوله در مقایسه با سایر حوزه‌های حاکمیتی در ایران موضوع جدیدی است و به تازگی در محافل دانشگاهی مورد بررسی و تحقیقات علمی قرار گرفته است.

در دنیا نیز موضوع تنظیم‌گری، ساختارها و مدل‌های پیاده‌سازی آن به عنوان مبحث جدیدی مطرح است. از این رو از بعد آموزشی هم در سطح افراد آکادمیک و هم در سطح افرادی که با حوزه تنظیم‌گری سروکار دارند به آموزش‌های به‌روز در این زمینه نیاز است.

در این حوزه از موضوعاتی که امروزه از پیچیدگی و پویایی بیشتری برخوردارند، می‌توان به مسئله رقابت، مولفه‌ها، قدرت بازار و رویه‌های ضد رقابتی در بازار رسانه‌های صوت وتصویر فراگیر و پلتفرم‌های دیجیتال و کسب‌وکارهای مرتبط اشاره کرد که در این کلاس‌ها به صورت ویژه روی آنها تمرکز شده است.

این مقوله به دلیل تازگی و به متفاوت بودن با بازارهای سنتی مورد توجه و پژوهش در ساترا قرار گرفته و دانش خوبی هم در این زمینه تولید شده است و اکنون ساترا درصدد ترویج این دانش برآمده است.

گفتنی است؛ دوره‌های آموزشی ساترا با همکاری معاونت تنظیم بازار و توسعه کسب و کار ساترا هر هفته در روزهای شنبه ساعت ۱۳ با عناوینی از جمله تعریف کلی تنظیم‌گری و جایگاه آن در نظام حکمرانی، مباحثی در خصوص بازار، رقابت و رویه های ضد رقابتی در ابعاد حقوقی و اقتصادی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت دراین دوره‌های آموزشی رایگان می‌توانند به آدرس vc.sharif.edu/ch/governance مراجعه کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>